جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

مشکلات رایج لپ تاپ و نحوه برطرف کردن آنها

کاربران لپ تاپ معمولا با مشکلاتی در این دستگاه مواجه می شوند که روند کاری سیستم را مختل می کنند. از ایرادهایی همچون هنگ کردن سیستم یا عدم اجرای برنامه ها گرفته تا روشن نشدن، خاموش شدن، شارژ نشدن و … تنها بخشی از ایرادهایی هستند که ممکن است در لپ تاپ ها مشاهده شوند. در این مقاله چند مورد از رایج ترین مشکلات لپ تاپ و نحوه برطرف کردن آنها را بررسی می کنیم و علت به وجود آمدن آن ها را بیان می کنیم. مشکلات و موارد ذکر شده، منحصر به لپ تاپ های سامسونگ نبوده و تمامی سیستم های ویندوزی را شامل می شوند. بنابراین اگر از لپ تاپ های سایر برندها استفاده می کنید هم می توانید از این مطلب استفاده کنید.

مشکلات رایج لپ تاپ

بررسی مشکلات رایج لپ تاپ

  • مشکل بلوتوث

یکی از مشکلاتی که کاربران لپ تاپ بعضا از بروز آن شکایت دارند، از کار افتادن بلوتوث یا وصل نشدن آن است. البته امروزه بلوتوث بسیار کم مورد استفاده قرار می گیرد، اما افرادی که برای تبادل اطلاعات از بلوتوث استفاده می کنند، به دنبال برطرف کردن مشکلات آن هستند.

کار نکردن بلوتوث معمولا مربوط به اجرا نشدن سرویس پشتیبانی در پس زمینه لپ تاپ است. اگر از لپ تاپ های سامسونگ استفاده می کنید و با این مشکل مواجه شده اید، می توانید از کلیدهای ترکیبی Win + R استفاده کرده و مطمئن شوید که برنامه های مرتبط در پس زمینه اجرا شده اند.

  • روشن نشدن لپ تاپ

روشن نشدن لپ تاپ جزء مشکلاتی است که نیاز به بررسی فوری و تخصصی دارد. اگر مطمئن هستید که لپ تاپ شما به اندازه کافی شارژ دارد، باید مساله را به صورت تخصصی بررسی کنید چراکه احتمال خرابی باتری و یا دیگر قطعات دستگاه وجود دارد. عوامل سخت افزاری و نرم افزاری بسیاری در روشن نشدن لپ تاپ تاثیرگذار هستند که باید آنها را شناسایی و برطرف کرد.

کارشناسان تعمیر لپ تاپ سامسونگ برای عیب یابی سیستمی که روشن نمی شود، باتری را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض می کنند. همچنین منبع تغذیه، هارد دیسک و نمایشگر هم دیگر قطعاتی هستند که هنگام روشن نشدن لپ تاپ یا نوت بوک، بررسی، ترمیم و یا تعویض می شوند.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: نحوه نگهداری و استفاده صحیح از لپ تاپ

  • داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

اگر لپ تاپ شما مدام داغ می کند و حرارت آن پایین نمی آید، هرچه زودتر سیستم خنک کننده یا فن را بررسی کنید. اگر فن یا سایر بخش های آن درست کار نکنند، حرارت لپ تاپ کاهش پیدا نمی کند. این مساله می تواند قطعاتی همچون مادربرد، پردازنده، منبع تغذیه و … را در معرض خطر قرار دهد.

  • کار نکردن تاچ پد لپ تاپ

کار نکردن تاچ پد هم یکی دیگر از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران لپ تاپ های Samsung و دیگر برندها کم و بیش با آن مواجه می شوند. معمولا تاچ پد به دلیل نفوذ مایعات دچار مشکل می شود؛ اما ایرادهای نرم افزاری یا تنظیمات اشتباه هم باعث از کار افتادن این بخش می شوند. برای رفع مشکل تاچ پد، اول تنظیمات آن را بررسی و در صورت نیاز، اصلاح کنید. اگر مشکل حل نشد، به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید تا عیب یابی و تعمیرات لپ تاپ شما به صورت حرفه ای انجام شود.

  • روشن نشدن و سیاه ماندن صفحه نمایش

برخی از کاربران از این مساله شکایت دارند که با وجود اتصال شارژر به لپ تاپ و روشن شدن چراغ شارژ، نمایشگر پس از روشن شدن سیستم همچنان تاریک است. روشن نشدن و سیاه ماندن صفحه نمایش، یا ناشی از خرابی باتری است و یا ریشه در مشکلات مادربرد دارد. البته گاهی هم ممکن است فلت های نمایشگر آسیب دیده باشند که در این صورت، نیاز به تعمیر LCD لپ تاپ سامسونگ در اولین فرصت می باشد.

  • شکستن یا ترک خوردن قاب لپ تاپ

افتادن لپ تاپ از ارتفاع یا ضربه خوردن آن ممکن است باعث شکستگی قاب شود. در این شرایط باید با توجه به شدت آسیب دیدگی آسیب، آن را چسب زده و یا تعویض کرد. اگر در عیب یابی اولیه مشخص شود که ترک خوردگی جزئی است، تکنسین آن را با چسب های مخصوصی می چسباند. بهتر است از چسب هایی استفاده شود که رد آنها روی بدنه لپ تاپ باقی نماند.

اما اگر شدت شکستگی قاب زیاد باشد، کارشناسان آن را تعویض می کنند. همچنین گاهی ممکن است نیاز به تعویض لولای لپ تاپ سامسونگ باشد. چراکه قاب و لپ تاپ باهم در ارتباطند و امکان خرابی لولا یا حتی شکستن آن در صورت ضربه خوردن لپ تاپ وجود دارد.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.