جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

راه اندازی خط 5 رقمی

خطوط PRi یا E1 در سال‌های اخیر بدل به یکی از پرطرفدارترین خدمات سرویس‌های مخابراتی گشته‌اند. پرطرفدار شدن این خطوط، عمدتاً به دلیل کوتاه بودن و کم تعداد بودن ارقام به کاررفته در آن‌ها بوده است. شماره‌های تماس به هر اندازه که کوتاه و به اصطلاح رند باشند، به خاطر سپردن آنها راحت‌تر و آسان‌تر خواهد بود. ضمن آنکه تماس با چنین شماره‌هایی با سرعت بالاتری انجام خواهد شد. این مسئله موجب شده تا در طول سالهای اخیر، اکثریت قریب به اتفاق سازمان‌ها و ارگان‌ها در پی شماره تماس‌هایی باشند که کوتاه، مختصر و البته به یاد ماندنی باشند.

در این مقاله برآنیم تا ضمن برشمردن مزایای استفاده از خطوط 5 رقمی، اطلاعاتی چند در ارتباط با شیوه شماره گذاری این خطوط، مدارک ضروری برای راه‌اندازی این خطوط و مواردی از این دست را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر در این باره می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید. کارشناسان شبکه این مرکز تخصصی‌ترین مشاوره‌ها و راهنمایی‌های لازم در زمینه راه اندازی خط 5 رقمی و … را در کمال احترام به شما ارائه خواهند داد.

راه اندازی خط 5 رقمی

راه اندازی خط 5 رقمی چه مزایایی دارد؟

یکی از پیشرفته‌ترین سرویس‌ها ارتباطی، خطوط 5 رقمی است که هزینه‌های ارتباطی را به صورت چشم‌گیری کاهش می‌دهد علاوه‌بر این قابلیت‌ها و کاربردهای متعددی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این سیستم، امکان برقراری ارتباط به صورت هم‌زمان بین 30 تا 90 تماس است که سرعت پاسخگویی را تا بی‌نهایت افزایش می‌دهد. برخلاف تصور برخی از کاربران ثبت نام خط 5 رقمی هزینه زیادی ندارد به گونه‌ای که با صرف هزینه‌ای کمتر از 1 میلیون تومان، ثبت نام خط 5 رقمی امکان‌پذیر است.

از طرفی خطوط 5 رقمی با نرم‌افزار تلفن گویای مرکز تلفن ویپ به طور کامل سازگاری دارد. بنابراین نیازی نیست برای افزودن سیپ ترانک به مجموعه ارتباطی خود در سیستم و تجهیزات ویپ تغییراتی ایجاد کنید. در کل می‌توان گفت که راه اندازی خط 5 رقمی نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت برای صاحبین مشاغل است چراکه موجب افزایش سطح کیفی ارتباط با مشتریان و جلب رضایت آن‌ها می‌شود.

راه اندازی خط 5 رقمی و مشخصات فنی آن

اولین اصطلاحی که در خصوص راه‌اندازی خط 5 رقمی با آن مواجه هستیم  ISDN است. آغاز تکنولوژی ISDN به دهه ۸۰ میلادی بازمی‌گردد. در این دهه کارشناسان تلاش کردند تا سیستم تلفنی آنالوگ را با سیستم دیجیتال جایگزین سازند. این جایگزینی کمک می‌کرد تا سیستم علاوه بر پشتیبانی از داده‌های صوتی، توان پشتیبانی از داده‌های دیجیتال را نیز داشته باشد. (همانگونه که می‌دانید در سیستم‌های دیجیتال، انتقال صوت، پس از تبدیل شدن آن به داده‌های دیجیتال اتفاق می‌افتد).

تکنولوژی ISDN به طور کلی به دو شاخه اصلی N-ISDN و B-ISDN تقسیم می‌شود. شاخه‌ی  B-Isdn بر تکنولوژی ATM پایه‌گذاری شده است. این تکنولوژی، شبکه‌ای با پهنای باند وسیع برای انتقال داده است. اکثر BACKBONE های جهان از این نوع شبکه برای انتقال داده استفاده می­کنند.

شاخه دیگری که برای راه اندازی خط 5 رقمی می‌توان از آن استفاده کرد، شاخه‌ی B-ISDN یا ISDN، با پهنای باند پایین است. این شاخه برای استفاده های شخصی طراحی شده است. در N-ISDN دو استاندارد مهم با نام‌های BRI و PRI  وجود دارد. از میان این دو استاندارد، نوع PRI برای ارتباط مراکز تلفن خصوصی یا همان PBXها با مراکز تلفن محلی طراحی شده است. E1 یکی از زیر مجموعه های PRI است که امروزه کاربرد فراوانی دارد.

این مقاله به کارت میاد : راه اندازی خط 5 رقمی در تهران

نوع شماره گذاری در راه اندازی خط 5 رقمی به چه صورت است

اگر شما نیز از آن دسته کمپانی‌ها و شرکت‌هایی هستید که نیازمند راه اندازی خط 5 رقمی هستید، بد نیست بدانید که شرکت مخابرات این خطوط را به دو صورت چهار رقمی و پنج رقمی و دو زیر شاخه یک طرفه و دو طرفه به متقاضیان عرضه می‌کند. مشترکان گرامی باید توجه کنند که اگر برای شماره‌گیری کارکنان خود می‌خواهند از این لینک استفاده کنند، باید تقاضای لینک دو طرفه دهند. از سویی دیگر، در صورتی که می‌خواهند از لینک خود صرفاً برای تماس ورودی استفاده کنند، می‌بایست تقاضای لینک یک طرفه را مطرح نمایند.

نوع دیگری از شماره‌های پی آر آی دو طرفه، شماره‌های ۸*۴ و شماره های ۸*۵ هستند. به این ترتیب که شرکت مخابرات ۴ یا ۵ رقم به کاربر می‌دهد تا کاربر ۳ یا ۴ رقم به آن اضافه و به مشتریان خود اعلام کند. این سرویس برای مراکزی که داخلی‌های فراوانی دارند، مناسب است. با این سرویس، مراکز قادر خواهند بود تا داخلی‌های خود را با شماره خط شهری همانندسازی کنند. در نوع ۸*۴ شما می‌توانید مقدار ۹۹۹۹ شماره داخلی را معرفی نمایید. در نوع ۸*۵ نیز می‌توانید چیزی حدود ۹۹۹ شماره داخلی را اضافه نمایید.

مدارک موردنیاز برای راه اندازی خط 5 رقمی

راه اندازی خط 5 رقمی، کمک شایانی در پیش برد اهداف شرکت شما خواهد داشت. مدارک مورد نیاز برای سفارش این سرویس جهت اشخاص حقوقی شامل مدارکی چون اساسنامه شرکت، آگهی تاسیس، کد اقتصادی (گواهینامه ثبت نام مودیان مالیاتی)، شناسنامه ملی شرکت، معرفی‌نامه نماینده برروی سربرگ شرکت با امضاء صاحبان دارای حق امضاء به همراه مهر شرکت است.

آیا اشخاص حقیقی امکان خرید خط 5 رقمی را دارند؟

اشخاص حقیقی یا به زبان عام اشخاص عادی نیز می توانند از سرویس راه اندازی خط 5 رقمی برخوردار شوند. خطی که به اشخاص حقیقی ارائه می شود تل 30 نام دارد. این خط تفاوتی با خط سیپ ترانک که به شرکت ها و موسسات ارائه می شود ندارد. تنها در صورتی که شما در خواست 2 طرفه بودن خط را داشته باشید. در هنگام تماس سه صفر به اخر خط شما اضافه می شود. ما در مرکز طراحی شبکه پاسخگوی تمامی پرسش های شما در زمینه ی راه اندازی خط 5 رقمی هستیم.

مراکزی که سرویس خط پنج رقمی در آن ها راه اندازی می شود عبارتند از :

مراکز تلفن استریسک (asterisk)
مرکز تماس سیسکو (CUCM, CME)
مرکز تماس مایکروسافت (skype for bussiness)
مرکز تماس پاناسونیک (TDA, TDE, NS)

مات نمایندگی در ارائه و راه اندازی خط 5 رقمی

مراکز تلفن چگونه می تواند به راه اندازی خط 5 رقمی مورد نیاز شما کمک کند؟ این نمایندگی با توجه به گستردگی ارائه خدمات سعی دارد تا در حد امکان تمام نیاز های مشتریان محترم خود را پاسخگو باشد. راه اندازی خط 5 رقمی به عنوان یکی از پر مخاطب ترین خدمات این نمایندگی با استقبال قابل توجهی از سوی مشتریان محترم قرار گرفته است. 

این موضوع باعث تمرکز بیشتر متخصصین و کارشناسان نمایندگی در خصوص حوزه خطوط PRi یا E1 شده است. مفتخریم اعلام کنیم شما مشتریان محترم با مراجعه به این نمایندگی و یا برقراری ارتباط با کارشناسان ما در کم‌ترین زمان ممکن از سرویس راه اندازی خط 5 رقمی بهره‌مند شوید.

5/5 (2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.