پیش تر در مورد سیستم ویپ یا تلفن تحت شبکه و نحوه راه اندازی استفاده از این سرویس به تفصیل صحبت کرده ایم. شرکت های مختلفی در زمینه مرکز تماس ویپ فعالیت می کنند و هر شرکت سیستم ویپ اختصاصی خود را دارد. سیسکو و مایکروسافت شناخته شده ترین شرکت هایی هستند که در زمینه ویپ یا مرکز تماس تحت وب فعالیت می کنند. در این مطلب قصد داریم نکاتی را در خصوص مرکز تماس سیسکو به شما عزیزان ارائه دهیم. مرکز تماس CUCM یا همان سیسکو، قابلیت ویپ و سیستم های تلفن ip را برای شرکت های بهره مند از تجهیزات سیسکو فراهم می سازد.
سوئیچ ها، روترها و سایر تجهیزات سیسکو در این نوع مرکز تماس مورد استفاده قرار گرفته و به بهبود کیفیت بخش ارتباطات مجموعه ها کمک می کنند. واحد شبکه مرکز سخت افزار ایران یکی از مراکزی است که خدمات مربوط به راه اندازی و اجرای مرکز تماس سیسکو را به متقاضیان محترم ارائه می دهد. چنانچه تمایل به استفاده از این سرویس برای مجموعه خدماتی یا شرکت خود دارید، می توانید ضمن برقراری تماس با تیم وب این مرکز، راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. برای آشنایی بیشتر با خدمات ویپ سیسکو و نحوه دریافت این سرویس با ادامه مطلب همراه باشید.
انواع مرکز تماس سیسکو
سیستم های cucm به دو شکل کلاستر بیس و سینگل سرور کار می کند. سیسکو در سطح سینگل سرور در واقع یک سرور است که تمامی امکانات ویپ را به صورت یکجا به کاربر ارائه می دهد. در سیستم های کلاستر بیس نیز چند سرور به صورت بکاپ یکدیگر قرار می گیرند. یا این که بار ترافیک سیستم های ویپ در سناریوهای مختلف بین آنها تقسیم خواهد شد. به این ترتیب سرورها به راحتی می توانند سیستم مرکز تماس را هندل و کنترل کنند. مرکز تماس سیسکو از کلاستر بیس به این ترتیب عمل می کند که اگر یکی از سرورها به هر دلیلی از کار افتاده و یا دچار نقص شود، چند سرور دیگر وارد عمل شده و ترافیک آن را کنترل می کنند.
این یعنی تحت هیچ شرایطی تماس های مجموعه شما با مشکل مواجه نخواهند شد. یعنی تلفن های سرور معیوب به سرعت دسته بندی شده و روی چند سرور دیگر تقسیم می شوند تا کاربر و تماس گیرنده با مشکلی مواجه نشوند. کلاستر بودن سرورهای ویپ سیسکو مقوله بسیار مهمی است و شرکت ها در قبال دریافت آن مزایای بسیاری را به دست خواهند آورد. تیم شبکه مرکز سخت افزار ایران برای طراحی و راه اندازی مرکز تماس سیسکو در هر دو نوع کلاستر بیس و سینگل سرور در کنار شما کاربران محترم خواهد بود.
برای آشنایی با مرکز تماس هوشمند کلیک کنید.
راه اندازی مرکز تماس سیسکو چه مزایایی دارد؟
پیش از اقدام برای راه اندازی مرکز تماس CUCM بد نیست بدانید که این کار چه مزایایی برای شما یا مجموعه کاری تان دارد. تلفن های IP، Voip یا تحت شبکه پروسه دریافت و برقراری تماس در مجموعه های خدماتی را به میزان چشمگیری ارتقا می بخشند. در این میان ویپ سیسکو مزایایی دارد که در مقایسه با سایر مدل ها از جمله مایکروسافت بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. اولین مزیت این سیستم این است که شما را از پرداخت هزینه راه دور و یا شهری جهت برقراری تماس تلفنی بین مراکز مختلف معاف خواهد نمود. همچنین به دلیل استفاده از یک بستر خصوص برای برقراری تماس ها سطح امنیت تلفنی در این سرویس به شدت افزایش یافته است.
مرکز تماس سیسکو به شما امکان تعریف و یا انتقال شماره تلفن به صورت دلخواه را می دهد و به این ترتیب دست شما را باز خواهد گذاشت. یکپارچگی بستر تلفنی با بستر داده، امکان دسترسی به شبکه VoIP سیسکو سازمان از هر نقطه در کشور و خارج از کشور، کیفیت بسیار بالای تماس های شبکه، امکان برقراری ارتباط های تصویری و در نهایت قابلیت توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا نیز از جمله مزایایی هستند که با پیاده سازی ویپ سیسکو از آنها بهره مند خواهید شد.
خدمات مرکز تماس سیسکو در مرکز سخت افزار ایران
واحد شبکه مرکز سخت افزار ایران ضمن بهره مندی از تجهیزات و دانش فنی روز دنیا در خدمت کاربران محترم است تا تخصصی ترین سرویس های ارتباطی را به آنها ارائه دهد. واحدهای مختلف این مجموعه به پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا مجهز شده اند تا کاربران عزیز با سطح متفاوتی از خدمات وب آشنا شوند. ارائه خدمات مرتبط با مرکز تماس سیسکو یکی از فعالیت های این مجموعه است که در سطحی وسیع انجام می گردد. این خدمات شامل نصب و راه اندازی این سرویس و نیز ارائه مشاوره های تخصصی در مورد آن می باشد.
تیم کارشناسی ما پس از حضور در محل مورد نظر شما و بررسی زیرساخت های موجود، کلیه اقدامات لازم برای نصب و راه اندازی تلفن آی پی و نیز مرکز تماس CUCM را به نحو احسن انجام می دهند. آنها از ابتدای امر در کنار شما هستند تا ضمن بهره مندی از امکانات و مزایای بی شمار این سامانه نوین ارتباطی، بهره وری مجموعه خدماتی خود را افزایش دهید.