جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

اولین دوربین بدون آینه کانن برای عکاسی نجومی معرفی شد

کانن رسما اولین دوربین بدون آینه خود را برای عکس برداری نجومی معرفی کرد. EOS Ra یک دوربین فول فریم بدون آینه است که به حسگر 30 مگاپیکسلی مجهز شده است. این دوربین قادر به ارائه بزرگ‌نمایی 30 برابری است و به همین دلیل هم برای عکاسی از اجرام آسمانی بسیار مناسب می باشد. چند روز پیش مشخصات دوربین جدید شرکت کانن به مدت کوتاهی روی وب‌سایت فروشگاه آنلاین Adorama قرار گرفت.

چند ساعت بعد از این اتفاق بود که اولین دوربین بدون آینه کانن برای عکاسی نجومی به صورت رسمی معرفی شد. EOS Ra کانن بدون هیچ گونه تبلیغات یا هیاهوی خاصی معرفی شده و در ادامه کارشناسان ما در نمایندگی مرکزی کانن جزئیات بیشتری را در مورد این محصول به شما همراهان عزیز ارائه می دهند.

دوربین بدون آینه کانن

مشخصات فنی دوربین بدون آینه کانن برای عکاسی نجومی

دوربین EOS Ra به عنوان اولین دوربینی که به صورت بدون آینه برای عکاسی نجومی تولید شده است، تغییرات ساختاری ویژه ای داشته است. اعمال این تغییرات بدین جهت بوده که دوربین مورد نظر برای عکاسی از آسمان و ستارگان مناسب باشد. طبق ادعای خود شرکت canon، EOS Ra بر اساس سیستم EOS R ساخته شده و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده تا مخصوص عکس‌برداری نجومی شود.

یکی از تغییرات این دستگاه روی فیلتر IR در جلو حسگر فول ‌‌فریم دوربین اعمال شده است. به این ترتیب دوربین بدون آینه کانن برای عکاسی نجومی در‌مقایسه ‌با EOS R به ‌میزان چهار برابر بیشتر پرتوهای هیدروژن آلفا را ثبت می کند. همچنین این دوربین کانن به یک منظره‌ یاب الکترونیکیEVF و نمایش زنده مجهز شده تا قدرت بزرگ نمایی یا زوم 30 برابری داشته باشد. این یعنی کاربر می تواند ساده تر روی اشیاء آسمانی متمرکز شود و به‌ خوبی آنها را بزرگ ‌نمایی کند تا بهترین عکس را به ثبت برساند.

سخت افزار دوربین بدون آینه EOS Ra کانن

دوربین بدون آینه کانن برای عکاسی نجومی دارای مانت RF درکنار حسگر ۳۰/۳ مگاپیکسلی است. همچنین شاهد استفاده از منظره‌ یاب الکترونیکی OLED با ۳/۶۹ میلیون نقطه در این محصول هستیم که از دقت بسیار بالایی هم برخوردار است. دوربین کاننEOS Ra به یک پنل LED دات ماتریس هم مجهز شده و بدنه آن از آلیاژ منیزیم ساخته شده است. کیت آداپتور AC، باتری BG-E22 و سه آداپتور مانت EF-EOS R نیز لوازم جانبی هستند که کاربران هنگام تهیه دوربین دریافت می کنند. گفتنی است این آداپتور امکان سازگاری بیش از ۷۰ لنز EF و EF-S را با دوربین جدید کانن فراهم می ‌کند. در واقعEOS Ra با استفاده از آداپتور مانت قدرت سازگاری با تمامی لنزهای RF و EF و EF-S را دارا می باشد.

اطلاعیه کانن در مورد دوربین EOS Ra

کازوتو اوگاوا، مدیر ارشد عملیاتی کانن، در اطلاعیه ‌ای رسمی گفته است:
“از زمان معرفی دوربین فول‌فریم بدون آینه‌ی EOS R در پاییز گذشته،‌ کانن همواره خودش را به عرضه‌ی مدل‌های جدید و نوآورانه از EOS R و تنوع فراوانی از لنزهای RF و لوازم جانبی متعهد دانسته است تا بتواند نیاز تمامی عکاسان را برآورده کند. اگر جزو آن دسته از عکاسانِ مشتاقی هستید که به ثبت موارد رویت‌نشدنی با چشم غیرمسلح علاقه دارید، EOS Ra مخصوص شما است. این دوربین جدید به‌طور ویژه برای آن دسته از عکاسان نجومی ساخته شده که به‌دنبال ثبت تصاویری سرزنده و واضح از آسمان شب هستند.”

زمان عرضه و قیمت دوربین بدون آینه کانن برای عکاسی نجومی

علاقه مندان به دوربین بدون آینه کانن برای عکاسی نجومی هم اکنون می توانند این دستگاه را با قیمت 2500 دلار پیش خرید کنند. بر اساس اطلاعیه‌ رسمی کانن، دوربین فول‌ فریم EOS Ra در اواسط دسامبر 2019 (اواخر 1398) روانه‌ بازار خواهد شد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.