آیا قصد راه اندازی voip در مجموعه کاری خود را دارید؟ ما در کنارتان هستیم تا اطلاعات جامعی در این خصوص به شما ارائه دهیم. برای شروع بد نیست بدانید که ویپ به کاربران این امکان را می دهد تا تماس هایی امن، سریع، با کیفیت و ارزان قیمت داشته باشند. اغلب شرکت هایی که از سانترال استفاده می کردند، امروزه ویپ را جایگزین آن سیستم کرده اند. ip تلفن و سرویس های جانبی آن قابلیت های بی شماری را در اختیار صاحبان مشاغل گذاشته و بخش ارتباطات مجموعه ها را به سطح بالایی از کیفیت رساندهاند. لازمه استفاده بهینه از سیستم تلفن تحت وب و امکانات جانبی اش، راه اندازی درست و اصولی آن است.
منظور از راهاندازی ویپ تنها نصب تجهیزات و اقداماتی از این دست نیست. این سامانه باید با اتوماسیون های اداری همگام شود تا مطابق نوع فعالیت شرکت، پاسخگوی مشتریان باشد. سیستم تلفن ویپ باید با استفاده از بسترهای مناسب سفارشی سازی شود تا مسیر رفتاری و حرکتی آن متناسب با نیاز مشتریان سازمان طراحی گردد.
از طرفی بسته به این که کدام سرویس دهنده انتخاب میشود، راه اندازی voip نیاز به اقدامات خاص نرم افزاری و سخت افزاری خواهد داشت. در ادامه نکات بیشتری راجع به راه اندازی این سرویس را ارائه خواهیم داد. ضمن آن که تیم کارشناسی وب مرکز سخت افزار ایران برای ارائه مشاوره تخصصی پیرامون چند و چون راه اندازی تلفن تحت شبکه و سرویس های جانبی آن در خدمت شما عزیزان است.
راه اندازی voip چه مزایایی دارد؟
پیش از آن که در مورد نحوه راه اندازی ویپ و انواع آن صحبت کنیم، بد نیست بدانید که این کار چه مزایایی برای شما دارد. مهم ترین مزیت تلفن های تحت شبکه هزینه پایین آنهاست. تجهیزات سخت افزاری در این سرویس به حداقل رسیده و هزینه نگهداری نیز از فهرست مخارج مدیران حذف می گردد. مشتریان مجموعه و اپراتورهای واحد پاسخگویی به موازات هم از مزایای این سرویس بهره مند می شوند. مزیت دیگری که راه اندازی voip به همراه دارد، حذف کابل کشی های پیچیده سانترال است.
در سیستم سانترال اگر کابل کشی دچار مشکل می شد، کل فرایند کاری سیستم نیز مختل می شد. اما ویپ چنین مشکلاتی را ندارد. ویژگی مثبت دیگری که ویپ دارد، قابلیت پشتیبانی از تعداد بالای تماس است. IP تلفن این توانایی را دارد که چندین تماس هم زمان را در مجموعه های کوچک و بزرگ به راحتی ساپورت کند. پس از راه اندازی مرکز تماس ویپ شما یک بستر فوق العاده امن برای برقراری تماس هایتان در اختیار خواهید داشت. همچنین اگر فرایند یکپارچه سازی ویپ با اتوماسیون های اداری به درستی انجام شود، مجموعه کاری شما به یک مرکز تماس سفارشی و مخصوص مجهز خواهد شد.
بیشتر بخوانید: ماژول های سفارشی ویپ
راه اندازی ویپ مایکروسافت
راه اندازی voip و اقداماتی که برای این منظور انجام می شود تا حد زیادی به بستر انتخابی شما بستگی دارد. مایکروسافت یکی از شرکت هایی است که در زمینه طراحی و ارائه سرویس های جانبی آی پی تلفن خوب عمل کرده است. کلاینت هایی که این شرکت برای ویپ ارائه می دهد عمدتا رایگان هستند. از طرفی این سرویس ها در قالب نرم افزارهای مخصوصی ارائه می شوند و نیازی به تجهیزات سخت افزاری ندارند.
مرکز تماس مایکروسافت همان اسکایپ بیزینس است که به نام SFB مخفف شده است. برای راهاندازی ویپ از طریق نرم افزارهای مایکروسافت در سیستم عاملهای اندروید، ios و … هیچ محدودیتی وجود ندارد. نکته دیگر این که SFB تا 80000 رجیستر را به راحتی پشتیبانی می کند و به این ترتیب امکان دریافت تماس های تعداد بالا را برای شما فراهم می سازد. ماژولها و سامانههایی همچون کنفرانس نیز در voip مایکروسافت رایگان هستند.
راه اندازی voip سیسکو
بیشتر کاربران، ویپ را به واسطه سیسکو میشناسند. این شرکت یکی از قدرتمندترین ارائه دهندگان خدمات ویپ به شمار می رود و سرویس های کاربردی و با کیفیتی را عرضه میکند. مرکز تماس سیسکو با عنوان cucm شناخته می شود و سرویس های متنوعی را با استفاده از سرورها و روترهای CISCO ارائه می دهد. هنگام راه اندازی VoIP سیسکو متناسب با ابعاد و ظرفیت مجموعه شما ممکن است از سطوح سینگل سرور یا کلاستر بیس استفاده شود.
در سیستم سینگل سرور شما یک سرور دارید که امکانات و قابلیت های مختلف ویپ را از طریق آن دریافت می کنید. اما نحوه کار سیستم کلاستر بیس کمی متفاوت است. در این سطح از چند سرور استفاده می شود که به صورت بکاپ هم کار می کنند. اگر یکی از سرورها معیوب شده و از مدار خارج شود، ترافیک کاری بین سایر سرورها تقسیم می شود. این یعنی ویپ سیسکو در سطح کلاستر بیس دچار قطعی نخواهد شد. وقتی کارشناسان مرکز سخت افزار ایران عملیات راه اندازی ویپ سیسکو را انجام دادند، شما از مزایایی همچون حذف هزینه های راه دور، افزایش سطح امنیت تماس ها، تعریف و انتقال شماره تلفن به صورت دلخواه، یکپارچگی بستر تلفنی با بستر داده، کیفیت بسیار بالای تماس های شبکه، امکان برقراری ارتباط های تصویری و … بهره مند می شوید.
مشاوره و راه اندازی voip سازمان
همانطور که مشاهده کردید راه اندازی voip و سرویس های جانبی آن پیچیدگی های خاص خود را دارد. بدون شک کاربران عادی دانش فنی کافی در این زمینه نداشته و نیاز به راهنمایی دارند. تیم وب مرکز سخت افزار ایران علاوه بر فعالیت در زمینه اجرایی، به متقاضیان این سرویس مشاوره می دهد. همکاران ما به واسطه دانش و تخصصی که در این حوزه دارند، قادرند اطلاعات کاملی را به مشتریان ارائه دهند. مشاوره و راه اندازی voip سازمان عنوان خدماتی است که این مجموعه به کاربران ارائه می دهد.
اول کارشناسان ما شما را در جریان جزئیات فرایند راه اندازی ویپ و مزایای این سرویس قرار می دهند. سپس با در نظر گرفتن ویژگی ها، ظرفیت ها و محدودیت های مجموعه مورد نظرتان، بهترین طرح اجرایی را به شما ارائه می دهند. پس از ترسیم و تدوین اقدامات مورد نیاز راه اندازی ویپ به شکل عملی شروع خواهد شد. بررسی زیرساخت های شرکت، ارائه مشاوره های تخصصی و راه اندازی و یکپارچه سازی مرکز تماس با اتوماسیون های اداری عمده فعالیت های مهندسین ارشد شبکه در واحد تخصصی web به شمار می روند. برای بهره مندی از خدمات مشاوره و راه اندازی voip سازمان کافی است از طریق شماره های موجود با کارشناسان شبکه مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.