جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

نکات کلیدی که هنگام خرید پکیج باید به آن توجه کرد

امروزه پکیج ها جایگزین خوبی برای سیستم های قدیمی شده اند. از این نظر، خرید پکیج مناسب یکی از دغدغه های افراد برای تجهیز ساختمان خود به سیستم گرمایشی به شمار می رود. یک خرید مناسب عمر مفید پکیج را افزایش داده و نیاز به تعمیرات پکیج کاهش خواهد یافت. 

با توجه به این مسئله تصمیم گرفتیم مطلب امروز را به موضوع خرید پکیج و مهمترین نکاتی که شما را برای خرید دستگاه مناسب یاری می کنند اختصاص دهیم. پکیج ها انواع مختلفی دارند اما در یک تقسیم بندی عمومی به دو نوع پکیج های زمینی و پکیج های دیواری تقسیم می شوند.

نکات کلیدی که هنگام خرید پکیج باید به آن توجه کرد

در یک تقسیم بندی دیگر می توان از پکیج های تک مبدله و دو مبدله، پکیج های فن دار و بدون فن سخن گفت. هر یک از این پکیج ها کاربرد و قابلیت های متفاوتی دارند و اگر ندانید چه نوع دستگاهی را باید خریداری کنید ممکن است با انتخاب اشتباه، بازدهی مناسب را از دستگاه مشاهده نکنید. پس اگر قصد دارید برای ساختمان خود یک پکیج تهیه کنید با ما همراه باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم. در ادامه مطلب مهمترین نکاتی که برای خرید یک دستگاه پکیج مهم هستند را تشریح می کنیم.

عوامل مهم در خرید پکیج

مبدل های حرارتی

مبدل حرارتی لوله های مارپیچی هستند که به وسیله تیغه های به هم متصل در بالای بخش مشعل قرار گرفته و با روشن شدن آن، آب سرد را به آب گرم تبدیل می کنند. پکیج ها به دو نوع تک مبدل و دو مبدله تقسیم می شوند. در نوع اول هم آبگرم مصرفی و هم گرمایش توسط این مبدل با تماس مستقیم با شعله فراهم می شود.

در نوع دو مبدله از یک پمپ آب نیز استفاده می شود که به آن مبدل ثانویه گفته می شود. در این نوع دستگاه ها برای تامین گرمایش محیط از مبدل اصلی استفاده می شود و اگر دستگاه در حالت زمستانی باشد پمپ دستگاه فعال بوده و با گردش آب در مبدل اصلی، گرمای مورد نیاز را تأمین می کند. با توجه به نیاز خود باید در هنگام خرید پکیج به این موضوع هم توجه داشته باشید.

مساحت محیط

نکته مهمی که در راهنمای خرید پکیج باید به آن توجه کنید، متراژ ساختمان مورد نظر است. پکیج باید متناسب با محیط انتخاب شود. هر یک از پکیج ها توان بازدهی مشخصی دارند و در متراژهای مختلف ممکن است جوابگوی محیط نباشند. بر همین اساس به طور معمول در زیر بناهای۱۵۰ متر به پکیجی با توان ۲۶ کیلو وات و در زیر بناهای۲۴۰ متر تا ۴۰۰ متر پکیجی با توان ۳۵ کیلو وات نیاز دارید.

در واحدهایی که در طبقات آخر آپارتمان قرار دارند، به دلیل اینکه طول لوله عمودی دودکش ساختمان کمتر از 3 متر بوده بهتر است در این مورد از پکیج های فن دار استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که اگر امکان خرید یکی از انواع پکیج های فن دار برای شما میسر نبود حتما دستگاه انتخابی شما دارای سنسور حرارتی دودکش باشد تا در مواقع گرفتگی دودکش، دستگاه را خاموش کند.

هد پمپ سیر کولاسیون

آخرین نکته ای که باید هنگام خرید پکیج به آن توجه کنید، هد پمپ سیرکولاسیون است. این پمپ در مسیر خط لوله جریان آب نصب می شود و کار به جریان انداختن آب را برعهده دارد. اگر در مسیر عبور آب، از پمپ سیرکولاسیون استفاده نشود از زمانی که آب گرم باز می شود تا زمانی که به آن دسترسی پیدا می شود زمان زیادی طول می کشد. 

این موضوع سبب هدر رفتن مقداری از آب، پیش از دسترسی به آب گرم می شود. بنابراین پکیج های دارای پمپ سیرکولاسیون انتخاب بهتری هستند. هد پمپ سیرکولاسیون معمولا برای حداکثر ۳۵ الی ۵۰ متر مسیر لوله طراحی شده است.

تفاوت پکیج زمینی و دیواری

ممکن است شما زمانی که قصد تهیه پکیج دارید این سؤال را از خود بپرسید که آیا پکیج دیواری برای محیط مورد نظر مناسب است یا پکیج دیواری؟ در این رابطه باید گفت که اگر محیط شما بسیار گسترده است و انتظار ظرفیت حرارتی زیادی از دستگاه دارید بهتر است از نوع زمینی استفاده کنید. 

این دستگاه بیشتر برای فضاهایی بیش از 300 متر مناسب هستند. با این حال همواره کارشناسان، پکیج های دیواری را گزینه مناسب تری می دانند. پکیج های دیواری هم کم مصرف تر هستند و هم و دارای عمر طولانی تری نسبت به پکیج های زمینی می باشند.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.