جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

راهنمای انتخاب پکیج دیواری مناسب

انتخاب پکیج دیواری مناسب به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که در این مقاله سعی داریم تا فاکتورهای مورد نظر را بررسی نماییم. در سال های اخیر میتوان گفت که وجود پکیج دیواری در بازار استفاده از باقی سیستم های گرمایشی را منسوخ کرده است. همین امر نشان از کیفیت بالا و کاربری فوق العاده پکیج دیواری است. 

پکیج ها در سایزهای مختلفی تولید میشوند که هر یک با توجه به نوع کاربری و متراژ ساختمان، مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین پکیج ها توسط برند های مختلفی تولید میشوند که هر یک دارای مزیت ها و معایب منحصر به فردی هستند. از جمله برندهای پرطرفدار در ایران می توان به پکیج دیواری بوتان و پکیج دیواری ایران رادیاتور اشاره کرد.

پکیج های فن دار و بدون فن نیز از جمله دسته بندی های انواع پکیج بوده و در انتخاب پکیج مناسب تاثیر گذار هستند. در ادامه مقاله عوامل موثر در انتخاب پکیج دیواری را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد.

راهنمای انتخاب پکیج دیواری مناسب

نحوه انتخاب پکیج دیواری مناسب

برای انتخاب پکیج دیواری مناسب، ابتدا لازم است محل استفاده از پکیج را مشخص کنید؛ چرا که محل قرار گیری پکیج اهمیت بسیار زیادی در نحوه انتخاب پکیج دارد. از جمله نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، متراژ ساختمان است. آب و هوای منطقه مورد نظر نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار در انتخاب پکیج مناسب است.

هر یک از این موارد در حالت های مختلف، انتخاب های متفاوتی را به همراه خواهند داشت. با انتخاب درست پکیج استفاده ی بهینه از محصول خود داشته و عملکرد بهتری را شاهد خواهید بود. علاوه برانتخاب درست، نصب و راه اندازی پکیج به صورت اصولی ، سرویس پکیج در دوره های منظم سالیانه می تواند نقش مهمی در عملکرد این محصول داشته باشد. در این مقاله به بررسی تمامی فاکتورهای مورد نظر در انتخاب پکیج می پردازیم.

ظرفیت پکیج دیواری

ظرفیت یکی از مهم ترین نکات در انتخاب پکیج دیواری مناسب است. پکیج های دیواری در ظرفیت های مختلفی تولید میشوند که هر یک در ساختمان هایی با متراژ های متفاوت مورد استفاده قرار میگیرند. معمولا پکیج ها در ظرفیت های 24KW، 28Kw، 30KW، 35KW تولید میشوند. واحد هایی با متراژ پایین، پکیج دیواری با ظرفیتی پایین را میطلبند. در نتیجه لازم است برای انتخاب پکیج دیواری مناسب، متراژ ساختمان را در نظر داشته باشید. تعداد سرویس بهداشتی موجود در ساختمان، طبقه اول، میانی و یا آخر بودن واحد مورد نظر در ساختمان و باز یا بسته بودن اطراف ساختمان از دیگر عوامل تاثیر گذار در انتخاب ظرفیت پکیج هستند.

پکیج فن دار یا بدون فن

در انتخاب پکیج دیواری مناسب یکی از نکات حائز اهمیت، فن پکیج است. انتخاب پکیج فن دار یا بدون فن به دو حالت بستگی دارد؛ اینکه پکیج در داخل ساختمان نصب خواهد شد یا خارج از ساختمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برای واحد هایی که پکیج خارج از واحد نصب میشود، انتخاب پکیج فن دار الزامی است؛ چرا که در پکیج های فن دار محفظه احتراق بسته است و عوامل بیرونی مانند باد یا طوفان در عملکرد پکیج اختلال ایجاد نخواهد کرد.

استفاده از پکیج های بدون فن در داخل واحد زمانی بلامانع خواهد بود که که متراژ ساختمان بیش از 70 متر باشد و برای پکیج دودکش تعبیه شود، در غیر این صورت باید از پکیج های فن دار استفاده کنید. قطر لوله دودکش ساختمان برای استفاده از پکیج دیواری باید 15 سانتیمتر باشد. هر وسیله گاز سوز باید دارای شیر گاز مستقل و یک دودکش مستقل باشد تا مکش دود به درستی انجام شود. هرگز نمی توان پکیج دیواری را به دودکش های مشترک و شیر گاز مشترک وصل نمود.

انتخاب پکیج دو مبدل یا تک مبدل

از دیگر دسته بندی پکیج ها میتوان به پکیج های تک مبدل یا دو مبدل اشاره کرد. همان طور که از نامشان پیداست، پکیج های تک مبدل دارای یک مبدل حرارتی هستند که گرم کردن آب مصرفی و مدار گرمایشی بر عهده مبدل است. اما در پکیج های دارای دو مبدل، اوضاع متفاوت است و این دو کار بین دو مبدل تقسیم وظیفه شده است؛ به طوری که یکی از مبدل ها وظیفه تولید آب گرم برای مدار گرمایش را داشته و دیگری به تولید آب گرم مصرفی میپردازد. آب گرم مصرفی یکنواخت و عدم جرم گیری مبدل ها از جمله مزیت های استفاده از پکیج دیواری دو مبدله است.

4/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.