جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش تعمیر دوربین مداربسته ، DVR و کارتهای کپچر

آموزش تعمیرات دوربین مداربسته دوره ای است که بررسی و ترمیم تخصصی تمامی مدل های این دستگاه و نیز دستگاه ضبط تصاویر و دستگاه های NVR و DVR را شامل می شود. دوربین های مداربسته امروزه جزء لاینفک مراکز تجاری، ادارات، بانک ها و حتی برخی منازل به شمار می روند. این سیستم ضمن رصد و ضبط کردن عبور و مرورهای اماکن مختلف، امنیت فضاهای مسکونی و شغلی را تامین می کند. از این رو افراد زیادی از دوربین های مداربسته استفاده می کنند. اما این دستگاه نیز همچون هر محصول الکتریکی دیگری ممکن است معیوب شده و مشکلاتی در عملکرد خود داشته باشد. تعمیر دوربین مداربسته حوزه ای تخصصی است که مهارت، دانش فنی و ابزار و تجهیزات ویژه ای را طلب می کند.

تعمیرکار باید به خوبی بخش های مختلف این سیستم را بشناسد تا قدرت ترمیم و رفع مشکلات آنها را داشته باشد. مرکز سخت افزار ایران به واسطه حضور تکنسین های دوره دیده و نیز بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا، تعمیرات این محصول را در تخصصی ترین سطح به انجام می رساند. این مرکز همچنین در زمینه برگزاری دوره های آموزش تعمیر دوربین مداربسته ، DVR و کارتهای کپچر نیز فعالیت های مثمر ثمری انجام می دهد. برای آشنایی بیشتر با این دوره ها و نحوه دریافت خدمات مرتبط، به ادامه مطلب توجه کنید.

آموزش تعمیر دوربین مداربسته

دوره آموزش تعمیر دوربین مداربسته

تعمیرات دوربین های مداربسته فرایند پیچیده ای است و نیاز به مهارت بالایی دارد. این دستگاه علاوه بر بخش های سخت افزاری، حساسیت های نرم افزاری خاصی هم دارد که تنها کارشناسان دوره دیده با آنها آشنایی دارند. با هدف ارائه جدید ترین نکات تعمیراتی مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا، دوره آموزش تعمیر دوربین مداربسته توسط مرکز سخت افزار ایران برگزار می گردد. این دوره دارای دو سطح مقدماتی و پیشرفته است که هریک مفاهیم و سرفصل های مجزایی دارند.

دوره مقدماتی، بیشتر به تدریس و آموزش کلیاتی راجع به اجزاء سیستم، نکات نصب و نگهداری، مفاهیم نرم افزاری و نیز روش های رفع مشکلات سیستم اختصاص دارد. پس از گذراندن این دوره شما دانش کلی و عمومی در مورد دوربین های مداربسته و روش های کلی تعمیرات آنها خواهید داشت. اما دوره پیشرفته برای افرادی مناسب است که در حوزه تعمیرات این محصول کار می کنند. در این دوره ضمن تشریح کامل ساختار سخت افزاری و نرم افزاری دوربین های مداربسته، روش ها و مراحل تعمیر بخش های مختلف آموزش داده می شود. تعمیرکاران با شرکت در این دوره ها با آخرین پیشرفت ها و نیز جدیدترین روش های تعمیرات دوربین مداربسته آشنا خواهند شد.

عیب یابی دوربین مداربسته

یکی از مباحث مهم در آموزش تعمیر دوربین مداربسته ، عیب یابی دستگاه است. این سیستم بخش های مختلفی دارد و ایرادهای آن ممکن است ریشه در هریک از این بخش ها داشته باشند. گاهی مشکل مربوط به خود دوربین است. مثلا ممکن است اتصالات ایرادای داشته باشند یا پاور به درستی کار نکند. گاهی هم کابل ها به مرور زمان و بر اثر گرد و خاک و … فرسوده و پاره می شوند و تصاویر به درستی ضبط نمی شوند. همچنین خرابی آداپتور هم می تواند مشکلاتی را در عملکرد سیستم ایجاد کند.

عیوب مربوط به NVR و  DVR معمولا ناشی از ایراد سیم تامین کننده برق دستگاه است. همچنین برای عیب یابی دوربین مداربسته، باید کانکتورھای متصل به دستگاه نیز به صورت کامل بررسی شوند. اگر در قسمت ذخیره سازی و ضبط تصاویر مشکلی وجود داشته باشد، ممکن است ایراد از ھارد دیسک موجود در NVR یا DVR باشد. اگر عیب یابی درست انجام شود، مراحل تعمیر نیز به درستی به انجام می رسند و مشکلات سیستم دوربین مداربسته نیز برطرف خواهند شد.

سرفصل های دوره آموزش تعمیرات دوربین مدار بسته

آموزش رفع مشکل روشن نشدن دوربین مدار بسته، رفع مشکل عدم وجود تصویر به هنگام روشن بودن، رفع مشکل وجود نویز شدید روی تصویر، رفع مشکل مات بودن تصاویر، رفع مشکل تصاویر با خط های افقی یا عمودی، نحوه رفع مشکل نمایش تصاویر به صورت شطرنجی یا بریده بریده، ترمیم عدم وضوح تصویر، ترمیم کم نور یا پر نور بودن تصویر، رفع مشکل سبز رنگ بودن تصاویر در تاریکی، رفع مشکل قطع و وصل شدن لحظه ای تصویر،

رفع مشکل هنگ کردن تصویر، ترمیم عدم چرخش دوربین موتوردار صنعتی، آموزش تعمیر آسیب دیدگی موتور مکانیکی، رفع مشکل عدم زوم و ثابت شدن تصویر، تعمیر روشن نشدن DVR، رفع مشکل عدم وجود تصویر، نحوه بازگردانی پسورد، آموزش تعمیر قطعات دوربین، رفع مشکلات تقویم و ساعت، ترمیم عدم وجود تصویر در برخی از کانال های DVR ، رفع مشکل عدم شناسایی هارد، نحوه ترمیم هنگ کردن دستگاه، رفع مشکل از کار افتادن بخش صدا و مواردی از این دست، مهم ترین سرفصل های دوره آموزش تعمیر دوربین مداربسته به شمار می روند.

دستگاه ضبط دیجیتال تصاویر DVR چیست و چگونه کار می کند؟

DVR یا دستگاه های ضبط دیجیتال تصاویر ویدئویی به سادگی آنهایی که به عنوان مثال 10 سال پیش استفاده می شدند، نیستند. این روزها حتی یک ضبط کننده ویدئویی ساده می تواند کارهایی بسیار بیشتر از فقط ضبط کردن تصاویر انجام دهد. در حقیقت یک ضبط کننده تصاویر دیجیتال مختصر شده ی یک سیستم کامپیوتری می باشد و اغلب آنها بر روی سیستم عملیاتی LINUX عمل می کنند.

یک ضبط کننده دیجیتال تصاویر، تصاویر آنالوگ را از دوربین های مدار بسته دریافت می کند و آنها را دیجیتالی کرده و به صورت الکترونیکی ذخیره می کند. رایج ترین وسیله برای ذخیره سازی یک داریو هارددیسک است همانطور که در بیشتر کامپیوتر های شخصی استفاده می شود. بیشتر ضبط کننده های تصاویر دیجیتال به همراه multiplexer تسهیم کننده و عملکرد رادار حرکتی ساخته می شوند.

نمایندگی تعمیر دوربین مداربسته

نمایندگی تعمیر دوربین مداربسته در مرکز سخت افزار ایران، مرجعی مطمئن برای دریافت خدمات و سرویس های حوزه فروش و تعمیرات دوربین به شمار می رود. اعتبار بالای این مرکز به دلیل حسن برخورد، تخصص و مهارت کارکنان و نیز خدمات رسانی گسترده و تخصصی حاصل گشته است. در صورت خرابی این سیستم کاربران به مجموعه ای نیاز دارند که از کیفیت خدمات تعمیری آن اطمینان کامل داشته باشند. نمایندگی تعمیرات دوربین مدار بسته ضمن توجه به حساسیت های این محصول، تعمیرات آن را به شکل تخصصی  و حرفه ای به انجام می رساند. ارائه ضمانت نامه یک ماهه تعمیرات گواه این مدعاست و امکان پیگیری هرگونه مشکل یا ایراد احتمالی را برای شما فراهم می سازد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩