جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

راه اندازی خط 5 رقمی سیپ ترانک

اگر به دنبال راه اندازی خط 5 رقمی سیپ ترانک و آشنایی با جزئیات این فرایند هستید، حتما ادامه مطلب را دنبال کنید. خط تلفن پنج رقمی SIP Trunk   یک تکنولوژی گسترده و کاربردی جهانی است که مخابرات به تازگی عرضه آن به متقاضیان را آغاز کرده است. این سرویس مزایای بسیاری برای شرکت ها و مراکز اداری داشته و ضمن کاهش هزینه ها، فرایند برقراری تماس را بسیار راحت تر خواهد کرد. به عنوان مثال شما با استفاده از خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک می توانید بین ۳۰ تا ۹۰ تماس همزمان با کیفیت داشته باشید.

این سرویس کاملا با نرم افزار تلفن گویای مرکز تلفن ویپ سازگار است و دردسر و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. برای خرید سیپ ترانک در هریک از انواع چهار یا پنج رقمی باید ضمن فراهم کردن مدارک لازم، از طریق شرکت مخابرات اقدام کنید. راه اندازی خط 5 رقمی سیپ ترانک نیز کار چندان سختی نیست و طی حداکثر دو روز انجام می شود. برای این منظور می توانید از کارشناسان مرکز راه اندازی شبکه در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید. برای آشنایی بیشتر با جزئیات خط 5 رقمی سیپ ترانک و نصب و راه اندازی آن از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنید.

5/5 (1 امتیاز)
راه-اندازی-خط-5-رقمی-سیپ-ترانک

فرایند راه اندازی خط 5 رقمی سیپ ترانک

اولین گام برای بهره مندی از مزایای خط سیپ ترانک این است که درخواست دریافت این سرویس را در مخابرات منطقه خود به ثبت برسانید. مدت زمان مشخصی حدود دو ماه طول می کشد تا خط به شما واگذار شود. پس از واگذاری خط 5 رقمی سیپ ترانک ، تیم کارشناسی مرکز سخت افزار ایران به آدرس شما مراجعه می کنند.

اگر تلفن گویا داشته باشید، فرایند نصب در کمتر از دو روز به پایان رسیده و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. در غیر این صورت خط دریافتی شما در پروسه اداری به مرحله بایگانی رسیده و دردسرهای زیادی پیش رو خواهید داشت. فرایند نصب و راه اندازی خط 5 رقمی سیپ ترانک به شکل سخت افزاری و نرم افزاری انجام شده و هر مرحله نیاز به تجهیزات خاصی دارد که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

تجهیزات سخت افزاری نصب خط 5 رقمی سیپ ترانک

برای نصب و راه اندازی خط 5 رقمی سیپ ترانک نیاز به تجهیزات ویژه سخت افزاری می باشد. پیش از هر چیز شما به یک مودم .biz (دات بیز) نیاز دارید. این مودم خط دریافتی تلفن را به شبکه متصل کرده و اهمیت بسیاری در فرایند نصب و استفاده از خطوط سیپ ترانک دارد. توجه داشته باشید که مودم دات بیز شما باید از حالت های Bridge پشتیبانی کند و در مود Mode حالت ESM قرار داده شود.

مودم های پیشنهادی مخابرات برای این منظور شامل Cisco سیسکو، Huawei هوآوی، iTas آی تاس و sntu می گردند. پس از تهیه مودم، کافی است باقی مراحل را به کارشناسان زبده مرکز سخت افزار ایران محول کنید. همکاران ما با تجربه ای که در زمینه راه اندازی ویپ دارند، به شما کمک می کنند که فرایند نصب و راه اندازی خط 5 رقمی سیپ ترانک را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

سیپ ترانک چیست؟

سیپ ترانک یا همان Sip Trunk در واقع نوعی پروتکل ارتباطی است که امکان انتقال چندین تماس را به صورت همزمان بین سوییچ مخابراتی با سانترال، سرور VOIP یا IP PBX فراهمی می سازد. به بیان واضح تر می توان گفت که ترانک sip یک ارتباط پر ظرفیت بین دستگاه سانترال و یا سرور voip مشترک و سوییچ های مخابرات است. خط 5 رقمی سیپ ترانک از نظر ظرفیت تماس همزمان با همان شرایط 30 کانال به مشترکین اعطا می شود. یعنی مشترک روی ترانکی که از مخابرات تهیه می کند می تواند 30 تماس همزمان برقرار نماید.

بد نیست بدانید که پروتکل sip مخفف Session Initiation Protocol و به معنی پروتکل برقراری نشست یا شروع جلسات است. این پروتکل به عنوان محبوب ترین پروتکل استاندارد خانواده voip شناخته شده و بیشتر تجهیزات مخابراتی مرتبط با ویپ از آن استفاده می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه اندازی خط 5 رقمی سیپ ترانک می توانید با مرکز تلفن یا call center تماس بگیرید.

چرا باید از خط 5 رقمی سیپ ترانک استفاده کرد؟

تا به اینجا با کلیت خطوط تلفن سیپ ترانک و نحوه نصب و راه اندازی آنها آشنا شدید. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که اصلا چرا باید از این خطوط استفاده کرد؟ باید بدانید که خط 5 رقمی سیپ ترانک که روی بستر شبکه LAN یا همان فیبر نوری ارائه می شود، مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت. به عنوان مثال با استفاده از این سرویس دیگر ناچار به پرداخت هزینه های هنگفت برای تهیه سخت افزار FXO نخواهید بود.

از طرفی شما با خطوط SIP Trunk  صوت بسیار با کیفیت تری در هنگام مکالمه خواهید داشت. دیگر مزیت استفاده از خط 5 رقمی سیپ ترانک ، هزینه کمتری است که در مقایسه با خطوط E1 دارد؛ یعنی چیزی حدود 25 درصد ارزان تر. قابلیت جابجایی و عدم نیاز به سخت افزار گران قیمت برای برقراری ارتباط نیز از جمله مزایای این سرویس پیشرفته جهانی به شمار می روند.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.