جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

اطلاعات اولیه دستگاه های DVR

DVR به معنای Digital Video Recorder است که یک دستگاه الکترونیکی است که برای ضبط تصاویر ویدئویی از منابع مختلف مانند دوربین های نظارتی، سیگنال های تلویزیونی و دیگر منابع ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه DVR قادر است تا تصاویر ویدئویی را در فضای دیجیتال ذخیره کرده و به صورت زنده یا بعد از ضبط پخش کند. همچنین با استفاده از این دستگاه می توانید تصاویر ضبط شده را به راحتی بررسی و مدیریت کنید. در کل DVR یک ابزار قدرتمند برای نظارت و ضبط تصاویر ویدئویی است. در ادامه این مقاله، می خواهیم در مورد تنظیمات دستگاه های DVR و اصطلاحاتی که لازم است بدانید صحبت کنیم.

دستگاه های DVR

کاربردهای دستگاه DVR

دستگاه DVR یک دستگاه ضبط تصویر دیجیتال است که از آن به عنوان سیستم نگهداری و ضبط تصاویر مداربسته استفاده می شود. این دستگاه به شما امکان ضبط، پخش و نگهداری تصاویر مداربسته را می دهد.

کاربرد اصلی دستگاه DVR در حفاظت و امنیت اماکن است. با نصب دوربین های مداربسته و اتصال آن ها به دستگاه  DVR، می توانید تصاویری از محیط اطراف را ضبط کرده و در صورت نیاز به آن ها دسترسی داشته باشید. برای مثال، در صورت وقوع یک حادثه، می توانید با پخش تصاویر ذخیره شده در دستگاه  DVR، جزئیات حادثه را بررسی کرده و شناسایی مجرمین را ساده تر کنید.

همچنین، دستگاه DVR به شما امکاناتی نظیر ضبط تصاویر برای مدت طولانی، پخش زنده تصاویر و اتصال به شبکه های مختلف را نیز می دهد. به همین دلیل، این دستگاه در اماکنی نظیر فروشگاه ها، بانک ها، دفاتر و محیط های کسب و کار دیگر نیز استفاده می شود.

فضای ذخیره سازی دستگاه های DVR

ضبط کردن تا حدود 25 فریم در ثانیه به همراه امکان تنظیمات جهت تغییر دادن کیفیت ضبط کردن تصاویر امکان پذیر است. هنگامی که کیفیت ضبط کردن روی یک وسیله ذخیره سازی یکسان کاهش می یابد، می توانید حجم بیشتری را روی آن وسیله ضبط کنید. به عنوان مثال روی هارد دیسک 500 گیگابایت با کیفیت بالای ضبط کردن تصویر، می توانید تا 2 و نهایت 3 هفته ضبط کردن را ادامه دهید در صورتی که در یک کیفیت پایین تر ضبط کردن می تواند تا یک ماه انجام گردد.

ضبط کردن تصاویر می تواند بر مبنای 24 ساعت بدون توقف ویا بر مبنای رادار حرکتی تنظیم گردد و یا بر اساس یک ساعت و یا تاریخ خاصی که بر روی سیستم برنامه ریزی می کنید، انجام شود. ضبط کننده صدا این امکان را به هر دوربینی می دهد تا صداها را با یک میکروفون دارای حساسیت بالا ضبط کند. این میکروفون ها می توانند تا 30 متر مربع را پوشش دهند.

تنظیمات و امکانات دستگاه های DVR

Advanced Search

جستجوی پیشرفته بر اساس زمان و یا بر اساس رادار حرکتی. بیشتر ضبط کننده های پیشرفته گراف ردیابی را نشان می دهند و بنابراین شما می توانید دانسیته حرکت را در سرتاسر روز مشاهده کنید.

Internet Access

دستیابی به اینترنت که موجب می شود تا نمایش زنده تصاویر (نظارت به طور مستقیم و زنده) را در هر مکانی با استفاده از اتصال به اینترنت در اختیار داشته باشید. همچنین می توانید تنظیمات لازم را از راه دور کنترل کنید و یا تغییر دهید و نیز حجم ویدئویی مورد نظر خود را بر روی کامپیوتر خود دانلود کنید.

Back up local Remote

پشتیبان گیری تصاویر از راه دور و یا در محل دی وی آر. در حالتی که شما نیاز دارید یک ویدئو به عنوان شاهد یا مدرک تهیه کنید، این امکان را در اختیار دارید تا ویدئویی که مستقیماً روی کامپیوتر شما درحال ضبط شدن است را دانلود کنید تا آن را بر روی دیسک ضبط و یا روی فلش USB ثبت کنید.

MASKING

می توانید از این ویژگی استفاده کنید تا در حین ضبط کردن تصاویر، بعضی مناطق مورد نظر را از دید دوربین پنهان کنید و یا از عملکرد ردیابی حرکتی برای نواحی معینی از میدان دید دوربین صرف نظر کنید تا بتوانید مناطقی را که می خواهید از کل منطقه تحت نظر دوربین حذف کنید.

درمجموعه ما خدمات نصب تا تعمیر دوربین های مداربسته ارائه می شود که می توانید از آن ها استفاده کنید.

اطلاعات DVR

User Management

امکان ایجاد سطوح ورودی access levels متفاوتی را بر روی سیستم شما فراهم می کند. برای مثال یک کاربر می تواند مدیریت اصلی administrator برای dvr باشد در صورتی که کاربر دیگری می تواند تنها اجازه داشته باشد که تصاویر ضبط شده را مشاهده کند.

هشدارهای DVR

پیام هشدارهای مختلف می توانند طوری تنظیم شوند که هنگامی که دوربین حرکتی (motion) را مشاهده می کند یا قطع شدن عمل تصویر برداری (video loss) وجود داشته باشد، از طریق ایمیل به شما اطلاع دهند و یا آژیر صدا را به راه اندازند.

تنظیمات دوربین گردان

در مورد دوربین های گردان ptz، می توانید تنظیمات مربوط به موقعیت دوربین و زوم آن را مستقیماً از طریق DVR با استفاده از ریموت کنترل و یا کنترل پنل internet access control panel انجام دهید.

خدمات DVR و دوربین های مدار بسته

چنانچه دستگاه DVR شما یا هر یک از اجزای دوربین های مداربسته ای که استفاده می کنید، دچار ایراد شوند یا سوالی در مورد آن داشته باشید، می توانید از خدمات مرکز سخت افزار ایران استفاده کنید. تکنسین ها و کارشناسان این مرکز، می توانند در حوزه خدمات فروش و پس از فروش سیستم های مداربسته شما را راهنمایی کنند. کافی است با شماره های اعلام شده تماس بگیرید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩