جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

پیاده سازی سیستم ویپ

ویپ یا تلفن تحت شبکه یا ip تلفن نوعی سیستم ارتباطی نوین است که مجموعه های خدماتی از آن برای تسهیل ارتباطات خود استفاده می کنند. پیاده سازی سیستم ویپ قابلیت هایی از جمله ارسال و دریافت فکس، چندین تماس ورودی و خروجی، انواع ماژول های ارتباطی و … را در اختیار سازمان ها قرار می دهد. اما تمامی این امکانات در سایه راه اندازی درست سیستم به دست خواهند آمد. پیاده سازی سیستم voip یک عملیات چند بعدی است که نیاز به دانش بالایی در حوزه های شبکه، نرم افزار و حتی برنامه نویسی دارد.

پیش از هر چیز نیاز به شبکه داخلی یا LAN است تا فعالیت های سیستم در بستر آن انجام شوند. بسته به پروتکل مورد استفاده، نیاز به برخی تجهیزات سخت افزاری و برنامه های نرم افزاری نیز خواهد بود. همچنین برای همگام سازی ویپ با اتوماسیون های اداری و سفارشی سازی آن هم نیاز به تجهیزات و برنامه های ویژه ای می باشد. کارشناسان شبکه مرکز سخت افزار ایران ضمن بهره مندی از دانش روز دنیا و مهارت بالا، فرایند پیاده سازی سیستم ویپ را به شکل حرفه ای انجام می دهند. در ادامه مطلب شما عزیزان را با جزئیات بیشتری از عملیات راه اندازی ویپ در این مجموعه و نحوه دریافت خدمات مرتبط با آن آشنا خواهیم کرد.

پیاده سازی سیستم ویپ

مزایای پیاده سازی سیستم ویپ

راه اندازی سیستم تلفنی ویپ مزایا و امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. هم مشتریان مجموعه و هم اپراتورهای واحد پاسخگویی از مزایای این سیستم بهره مند خواهند شد. اولین مزیت پیاده سازی سیستم ویپ کاهش هزینه های مجموعه است. ویپ کابل کشی های پیچیده و سنگین را حذف کرده و با کمترین تجهیزات سخت افزاری، تعداد بالای تماس را ساپورت می کند.

همچنین به دلیل استفاده از یک بستر خصوصی، سطح امنیت تلفنی در این سرویس به شدت افزایش پیدا می کند. از طرفی یکپارچگی ویپ با اتوماسیون های اداری به کاربر این امکان را می دهد که یک مرکز تماس سفارشی و مخصوص داشته باشد و مطابق نیاز و نوع کار شرکت آن را برنامه ریزی کند. امکان دسترسی به شبکه از هر نقطه در کشور و خارج از کشور، کیفیت بسیار بالای تماس های شبکه، امکان برقراری ارتباط های تصویری و در نهایت قابلیت توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا نیز از جمله مزایایی هستند که با پیاده سازی سیستم voip از آنها بهره مند خواهید شد.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: ارتباط ویپ با CRM

پیاده سازی سیستم ویپ مایکروسافت

پس از آن که تصمیم به پیاده سازی سیستم ویپ در مجموعه کاری خود گرفتید، باید یکی از ارائه دهندگان این سرویس را انتخاب کنید. چند شرکت در این زمینه فعالیت کرده و سرویس های جانبی ویپ را در قالب نرم افزارها یا تجهیزاتی ارائه می دهند. مایکروسافت یکی از این شرکت هاست که تقریبا تمامی سرویس های voip را به شکل نرم افزاری طراحی کرده و ارائه داده است. مرکز تماس یا سیستم ویپ مایکروسافت با عنوان SFB یا اسکایپ فور بیزینس در اختیار کاربران قرار گرفته است.

پیاده سازی ویپ مایکروسافت به شما این امکان را می دهد که قابلیت ها و امکانات مختلف ip تلفن را به شکل نرم افزاری و البته رایگان در اختیار داشته باشید. خاصیت کاربردی این نرم افزارها این است که به خوبی با سیستم عامل های اندروید، ios و … سازگاری دارند و از کیفیت عملکردی بسیار بالایی برخوردار هستند. جالب است بدانید که مرکز تماس مایکروسافت تا 80000 رجیستر را پشتیبانی می کند و به این ترتیب امکان دریافت تماس های تعداد بالا را برای شما فراهم می سازد. ماژول ها در این سرویس رایگان هستند و برای دریافت آنها نیاز به تجهیزات خاصی نمی باشد. برای دریافت سیستم ویپ مایکروست و ماژول های مختلف آن می توانید از کارشناسان وب مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

پیاده سازی سیستم ویپ سیسکو

در کنار مایکرسافت، سیسکو هم یکی از مطرح ترین ارائه دهندگان ویپ به شمار می رود. سرویس های ویپ سیسکو یا cucm با استفاده تجهیزات ویژه سیسکو همچون مودم ها و روترهای ویژه ای، امکانات تلفن تحت شبکه را در اختیار کاربران قرار می دهند. اگر از یک سرور برای ارائه تمامی امکانات voip استفاده شود، یعنی سطح سینگل سرور در اختیار شما قرار داده شده است. در مراکز بزرگ‌تر نیز پیاده سازی سیستم ویپ سیسکو به صورت کلاستر بیس انجام می شود. به این ترتیب که چند سرور به شکل بکاپ یکدیگر قرار دارند.

بار ترافیکی مرکز تماس ویپ بین سرورها تقسیم می شود و چنانچه یکی از سرورها به هر دلیلی از کار افتاده و یا دچار نقص شود، چند سرور دیگر وارد عمل شده و ترافیک آن را کنترل می کنند. حذف هزینه های راه دور، افزایش سطح امنیت تماس ها، تعریف و انتقال شماره تلفن به صورت دلخواه، یکپارچگی بستر تلفنی با بستر داده، امکان دسترسی به شبکه VoIP سیسکو سازمان از هر نقطه در کشور و خارج از کشور، کیفیت بسیار بالای تماس های شبکه، امکان برقراری ارتباط های تصویری و در نهایت قابلیت توسعه پذیری و انعطاف پذیری از جمله مزایای voip سیسکو به شمار می روند.

یکپارچه سازی سیستم ویپ با crm

پس از پیاده سازی سیستم ویپ، نوبت به یکپارچه سازی و هماهنگ کردن آن با اتوماسیون های اداری می رسد. Crm یا مرکز تماس یکی از این اتوماسیون هاست که با عنوان کال سنتر یا مرکز تماس نیز شناخته می شود. برای مرتبط کردن ویپ با یک سامانه ارتباطی دیگر، باید فرایند یکپارچه سازی سیستم ویپ با crm را انجام دهید. پس از آن بدون لاگین شدن به پنل های ویپ، خروجی های مورد نظرتان در مورد تعداد تماس گیرندگان و … را دریافت خواهید کرد.

فکس سرور، ماژول نوبت دهی بیمارستانی، ماژول احراز هویت، انواع ماژول های ارتباطی بین CRM و ERP های سازمانی جهت هماهنگی بیشتر ساختار و تلفن بانک بخشی از جمله مزایای اتباط ویپ با سی آر ام به شمار می روند. لازم است بدانید که مرکز سخت افزار ایران در جایگاه یکی از بزرگترین مراکز ارائه دهندگان خدمات تلفن تحت شبکه، تخصصی‌ترین خدمات مرتبط با پیاده سازی سیستم ویپ و مرتبط سازی آن با اتوماسیون های اداری را نیز به بهترین شکل ممکن انجام می دهد.

پیاده سازی سیستم voip در مرکز سخت افزار ایران

همانطور که اشاره کردیم، پیاده سازی سیستم ویپ علاوه بر تجهیزات تخصصی این حوزه نیازمند دانش و مهارت بالا نیز هست. کارشناسی که این کار را انجام می دهد باید دانش فنی بالایی در حوزه های شبکه، آی تی و برنامه نویسی داشته باشد. چنانچه اطلاعات فنی و تجربه کارشناس کافی نباشد، مراحل راه اندازی به درستی انجام نشده و کاربر در استفاده از مرکز تماس با مشکل مواجه خواهد شد. تیم web مرکز سخت افزار ایران ضمن بهره مندی از دانش روز دنیا، این فرایند را به شکل حرفه ای به انجام می رسانند.

پس از ثبت درخواست شما، کارشناسان به آدرسی که ارائه داده اید اعزام خواهند شد. سپس مهندسین شبکه با توجه به پتانسیل های مجموعه شما و نیز زیرساخت های موجود، بستر کاربردی را انتخاب کرده و فرایند پیاده سازی سیستم voip را به انجام می رسانند. پس از تامین تجهیزات لازم و راه اندازی مرکز تماس voip ، می توانید از امکانات این سرویس بهره مند شوید. گفتنی است همکاران ما در صورت بروز هرگونه ایراد در عملکرد سیستم نیز کنار شما عزیزان خواهند بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های موجود در سایر بخش های وب سایت تماس برقرار کنید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.