مراکز تماس و سیستم های تلفنی و ارتباطی هم در سالهای اخیر پیشرفت های زیادی داشته و با فناوری های نوین روز دنیا همسو شده اند. مرکز تماس ویپ یکی از تکنولوژی های جدید این حوزه است که به تلفن تحت وب یا IP مشهور است. پتانسیل بالای این سرویس و امکانات کاربردی آن موجب شده که کاربران زیادی تمایل به استفاده از آن در مجموعه اداری یا خدماتی خود داشته باشند. سیستم های تلفنی Voice Over Internet Protocol یا به اختصار VOIP امکاناتی همچون سیستم ضبط مکالمات، تلفن گویا همراه با صف انتظار، اتصال به داخلی های سایر شعب، ارتباط داخلی ها با یکدیگر و … را ارائه می دهند.
مرکز سخت افزار ایران از جمله مراکزی است که در زمینه ارائه سرویس های مرتبط با نصب و راه اندازی ویپ فعالیت می کند. کارشناسان شبکه در این مرکز ضمن ارائه مشاوره های تخصصی به مشتریان، بهترین راهکار استفاده از ویپ را بر اساس ظرفیت ها و تجهیزات موجود انتخاب و اجرا می کنند. در ادامه نکات بیشتری را در خصوص مرکز تماس voip و چگونگی راه اندازی این تکنولوژی کاربردی مورد بررسی قرار خواهیم داد.
مزایای راه اندازی مرکز تماس ویپ
مهمترین مزایای راه اندازی مرکز تماس ویپ، امکانات بینظیری است که این مرکز تماس در اختیار صاحبین مشاغل قرار میدهد که شامل: انتقال تماس، ارسال به صندوق پستی، برقراری دهها ارتباط به صورت همزمان، ضبط مکالمات، گزارشگیری و … میباشند. علاوهبر تمامی این مزایا با راه اندازی مرکز تماس ویپ میتوان کنفرانسهای تلفنی را با تعداد زیادی از مشتریان ایجاد کرد.
این فناوری به صاحبین مشاغل و کسب و کارهای بزرگ این امکان را میدهد که بتوانند به راحتی مکالمات را ضبط کرده و به سایر شرکتکنندگان در کنفرانس تلفنی انتقال دهند. از طرفی ساختار سیستم ویپ کاملا ساده و انعطافپذیر است به گونهای که در این ساختار برخلاف تلفنهای سنتی دیگر لازم نیست از طریق سوئیچ های مختلف به مقصد متصل شود بلکه تلفنها به صورت مستقیم به سرور کنترلکننده تماس متصل میشوند.
بیشتر بخوانید: ارتباط بین سازمانی از طریق ویپ
راه اندازی مرکز تماس ویپ
پیش از راه اندازی مرکز تماس ویپ باید مشخص کنید که قصد دریافت این سرویس از کدام شرکت را دارید. سیسکو و مایکروسافت شناخته شده ترین ارائه دهندگان مراکز تماس voip به شمار می روند. مرکز تماس سیسکو تحت عنوان cucm ارائه می شود و برای دریافت هریک از سرویس های جانبی آن نیاز به تامین تجهیزات خاصی می باشد. این نوع مرکز تماس در دو سطح کلاستر بیس و سینگل ارائه می شود و هر بخش آن هزینه ای مجزا دارد. مایکروسافت اما تمامی سرویس های مورد نیاز برای راه اندازی مرکز تماس ویپ را در قالب نرم افزار ارائه می دهد. این نرم افزارها رایگان هستند و امکان دریافت 80000 هزار تماس را فراهم می سازند.
در واقع مرکز تماس مایکروسافت تحت عنوان SFB یا اسکایپ فور بیزینس شناخته می شود که قابلیت ip تلفن به آن اضافه شده است. مرکز تماس استریسک نیز نوع دیگری از مرکز تماس voip است که به عنوان یک نرم افزار متن باز یا open source ، با پلتفرم های مختلف همخوانی و هماهنگی دارد. پس از انتخاب یکی از موارد ذکر شده، فرایند راه اندازی مرکز تماس ویپ متناسب با بستر انتخابی انجام خواهد شد. برای بهره مندی از این سرویس و دریافت راهنمایی های بیشتر از تیم پشتیبانی ما، از طریق شماره های موجود در سایت با کارشناسان وب مرکز سخت افزار ایران در ارتباط باشید.
انواع مرکز تماس ویپ
مرکز سخت افزار ایران به عنوان مجری راه اندازی مرکز تماس ویپ ، خود را موظف می دانید که شرایط استفاده از انواع مرکز تماس را برای صاحبان مشاغل و کسب و کارها فراهم کند. در همین راستا کارشناسان واحد وب اول پتانسیل ها و امکانات مجموعه شما را به دقت بررسی می کنند. سپس با توجه به آنها و نیز سطح نیاز شما، بهترین کلاس مرکز تماس voip در مجموعه خدماتی تان اجرا می کنند. با توجه به اجرای چندین پروژه موفق و تجربه بالای واحد وب، می توانید اطمینان داشته باشید که طرح انتخابی بهترین نوع مرکز تماس برای شما بوده و بیشترین بازدهی را از آن خواهید دید.
مرکز تماس Small Business
یکی از انواع مرکز تماس ویپ ، Small Business است که برای استفاده در شرایط خاصی مناسب است. اگر تعداد پرسنل داخلی که در شرکت شما از تلفن سازمانی استفاده می کنند بیش از 20 نفر نیست، این کلاس برای شما کاربردی خواهد بود. همچنین مرکز تماس Small Business به شما امکان استفاده از تمامی امکانات voip نظیر صف پاسخگویی، پاسخگوی درختی و هوشمند، ضبط مکالمات، ماژول نظر سنجی، پنل فارسی و تحت وب، قابلیت ارتباط با خطوط pri و سیپ ترانک و سیپ فون مخابرات و را نیز می دهد. پس از راه اندازی این نوع مرکز تماس توسط کادر فنی مرکز طراحی شبکه، می توانید با کمترین هزینه مراکز تماس سانترال قدیمی خود نظیر پاناسونیک را به مرکز تماس نوین VoIP تبدیل کرده و از قابلیت های متعدد آن بهره مند شوید.
برای آشنایی با برنامه نویسی سیستم تلفنی voip کلیک کنید.
مرکز تماس Medium Business
یکی دیگر از کلاس های مرکز تماس ویپ که برای همه سازمان های چند شعبه ای قابل استفاده است، مرکز تماس Medium Business می باشد. شما با استفاده از این کلاس مرکز تماس voip به امکاناتی مثل ارتباطات ویپ درون سازمانی، برقراری تماس تصویری بین شعب و برگذاری جلسات Online، برگذاری کلاس های online و کنفرانس های تصویری بین سازمانی و … دست پیدا خواهید کرد. از همه مهم تر این که Medium Business با ساختار تلفنی مخابرات نظیر خطوط سیپ ترانک و … نیز سازگاری کامل دارد.
مرکز تماس Enterprise Business
کارشناسان شبکه مرکز سخت افزار ایران برای سازمان ها و نهاد هایی با بیش از 500 نفر پرسنل، مرکز تماس Enterprise Business را طراحی و اجرا می کنند. این کلاس مرکز تماس ویپ تمامی امکانات موجود در سیستم نظیر سرویس های Active/Passive ، سرویس Cluster ، Online communication ، Erp Integration ، را در سطح استانی و کشوری شامل می شود. از جمله مزایای این کلاس این است که مرکز تماس سیسکو و سرویس های مایکروسافت می توانند در کنار هم به پیاده سازی یک طرح در آن کمک کنند.
خدمات مرکز تماس ویپ در مرکز سخت افزار ایران
با توجه به تنوع سرویس ها و کلاس های اجرایی مرکز تماس Voip و پیچیدگی های خاص هریک از آنها، خدمات مرکز سخت افزار ایران تمامی این حوزه را در بر می گیرد. کارشناسان ارشد شبکه در این مجموعه تلاش می کنند که شرایط استفاده از تمامی امکانات ویپ و مراکز تماس ip یا تحت شبکه را برای مدیران مشاغل و کسب و کارها فراهم کنند.
طراحی، مشاوره، نصب و راه اندازی زیر ساخت های شبکه، طراحی، مشاوره، نصب و راه اندازی تجهیزات سرور و مجازی سازی، ارائه راهکارهای امنیت شبکه و سیستم، نصب و راه اندازی انواع مرکز تماس ویپ، نصب مراکز تماس مطابق با نیاز و ظرفیت مجموعه شما، انجام خدمات نگهداری و پشتیبانی و … از جمله خدمات مرکز تماس vip در مرکز سخت افزار ایران به شمار می روند. برای بهره مندی از این سرویس ها کافی است با واحد شبکه تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.