مرکز تماس چند سازمانی اشاره به مجموعه ای از سخت افزارها و نرم افزارها دارد که امکان ثبت درخواست های تلفنی را برای کاربران فراهم می سازد. این سرویس که تحت عنوان کال سنتر نیز شناخته می شود، نقش زیادی در معرفی سازمان ها و شرکت ها به مشتریان شان دارد. طبق تحقیقاتی که در سالهای اخیر در کشورهای صنعتی و پیشرفته صورت گرفته، بیش از90 درصد از مشتریان یک مجموعه خدماتی، تصویر ذهنی خود نسبت به آن سازمان را از نحوه پاسخگویی مراکز تماس یا همان کال سنترها دریافت می کنند.
مرکز تماس چند رسانه ای به نوعی اولین پل ارتباطی بین مشتری با سازمان مورد نظر است و به همین دلیل هم باید همیشه در بهترین سطح کیفی قرار داشته باشد. در عصر حاضر که بیشتر فعالیت های تجاری با استفاده از اینترنت انجام شده و دنیا به سمت تجارت الکترونیک حرکت می کند، مرکز تماس تنها راه ارتباطی برای بسیاری از مشتریان به شمار می رود. با همکاران ما در واحد طراحی شبکه مرکز سخت افزار ایران همراه باشید تا نکاتی را در خصوص مرکز تلفن چند سازمانی به شما ارائه دهند.
راه اندازی مرکز تماس
راه اندازی مرکز تماس چند سازمانی یا همان کال سنتر امروزه یکی از نیازهای اصلی و اساسی شرکت ها و سازمان های اداری و خدماتی به شمار می رود. نزدیک ترین و بهترین راه برقراری ارتباط برای مشتری همین کال سنتر است. حتی کاربران داخلی سازمان هم با استفاده از مرکز تماس می توانند ارتباطات موثری با بخش های مورد نظرشان برقرار کنند.
اما برای راه اندازی یک مرکز تماس کاربردی باید چه کرد؟ برای این کار روش های سنتی و نوین وجود دارد. در روش سنتی، پیاده سازی کال سنتر به صورت آنالوگ است و عموماً بر پایه سیستم های مبتنی بر PBX فعالیت می کند. این در حالی است که روش های نوین کاملا دیجیتال و مبتنی بر IP هستند. برای راه اندازی مرکز تماس یا همان کال سنتر مبتنی بر IP از استانداردها و راهکارهای تلفن VoIP استفاده می شود. به منظور دریافت تخصصی ترین خدمات در این زمینه کافی است با واحد طراحی شبکه در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.
انواع مرکز تماس چند سازمانی
مرکز تماس Small Business
یکی از انواع مرکز تماس چند سازمانی، Small Business است که بیشتر برای سازمان های کوچک کاربرد دارد. این نوع کال سنتر برای شرکت هایی مناسب است که تعداد پرسنل داخلی آنها از 20 نفر بیشتر نیست و نیاز به تمامی امکانات مرکز تماس های VoIP ، نظیر صف پاسخگویی، پاسخگوی درختی و هوشمند، ظبط مکالمات، ماژول نظر سنجی، پنل فارسی و تحت وب، قابلیت ارتباط با خطوط pri و سیپ ترانک و سیپ فون مخابرات و …… دارند. اگر مالک چنین کسب و کاری هستید و قصد دارید مرکز تماس سانترال قدیمی خود را با هزینه کم به مرکز تماس نوین VoIP تبدیل کنید، کال سنتر Small Business برای شما مناسب خواهد بود.
مرکز تماس Medium Business
Medium Business یکی دیگر از انواع مرکز تماس چند سازمانی است که استفاده از آن بسیار رایج و متداول است. شرکت هایی که چند شعبه داشته و به امکاناتی مثل ارتباطات VoIP درون سازمانی، برقراری تماس تصویری بین شعب و برگذاری جلسات Online ، برگذاری کلاس های online و کنفرانس های تصویری بین سازمانی نیاز دارند، می توانند از این کال سنتر استفاده کنند. لازم است بدانید که مرکز تماس Medium Business با ساختار تلفنی مخابرات نظیر خطوط سیپ ترانک و … نیز سازگاری کامل داشته و ارتباط درون سازمانی و برون سازمانی را به بهترین شکل هماهنگ می کند.
مرکز تماس Enterprise Business
کلاس دیگری از مرکز تماس چند سازمانی ، Enterprise Business نام دارد و برای شرکت های دارای بیش از 500 نفر پرسنل مورد استفاده قرار می گیرد. این کال سنتر به تمامی امکانات موجود در سیستم نظیر سرویس های Active/Passive ، سرویس Cluster ، Online communication ، Erp Integration ، و … نیاز دارد. مثلا با استفاده از مرکز تماس سیسکو و سرویس های ماکروسافت، می توانید یک طرح کاربردی را در این کلاس اجرا کنید.
مرکز تماس چند مستاجری ویژه برج ها و پاساژ ها
پاساژها، برج های مسکونی و مجتمع های چند طبقه اداری نیاز به نوعی از مرکز تماس چند سازمانی دارند که خدمات ویژه ای را به مشتریان آنها ارائه دهد. امروزه مخابرات خطوط شهری بسیاری را در بسترهای مختلف به کاربران ارائه می دهد. FTTH و VDSL از جمله این بسترها هستند که در کنار سیستم هایی همچون سیپ فون و سیپ ترانک، نیازهای گسترده مراکز اداری و تجاری پر ظرفیت را برطرف می سازند.
کال سنتر مورد استفاده از چنین مراکزی باید با این بسترها همخوانی داشته باشد تا در قالب یک مرکز تماس Multi-Tenant، خدمات لازم را به مشتریان و تماس گیرندگان ارائه دهد. مرکز تماس چند مستاجری دقیقا برای برج و پاساژها و مراکز اداری یا تجاری چند طبقه طراحی شده است.