جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

نصب حافظه و DIMM

مادربرد قطعه اصلی تمام کامپیوترها است که سایر اجزای سیستم روی آن قرار می گیرند. درواقع به کمک مادربرد و اتصالات آن است که ارتباط بین قطعات برقرار می شود. یکی از اجزای مهم سیستم های کامپیوتری، حافظه است که آن هم باید به درستی روی مادر برد قرار بگیرد. در این مقاله، می خواهیم در مورد نکات نصب حافظه و DIMM رو مادر برد صحبت کنیم.

نصب-حافظه-و-DIMM

باید ها و نباید ها در نصب حافظه بر روی مادربرد

مادربردها دو یا بیشتر اسلات های بلند دارند که معمولا نزدیک cpu بوده و مشابه پین های اتصالی طلایی روی حافظه های DIMM هستند. باید توجه کرد که نمی توان انواع گوناگون RAM را ترکیب کرد و با هم تطبیق داد. نباید DIMM های PC133 و PC100 را با هم به کار برد و نباید حافظه ECC و non-ECC را با هم ترکیب ساخت.

باید از کتابچه مادربرد کمک گرفت تا انواع حافظه هایی که مادربرد پشتیبانی می کند، مشخص شود. غالباً می توان DIMM های حافظه با سایز های مختلف را با هم ترکیب ساخت. به عنوان مثال , اگر یک 128MB PC133 NON-ECC DIMM و یک 256MB PC133 NON-ECC DIMM داشته باشیم احتمالا می توانیم آن دو را با هم به کار گیریم. از کتابچه مادربرد استفاده می کنیم تا ببینیم چگونه DIMM های سایزهای مختلف را مرتب کرده و در کنار هم بچینیم.

برای نصب حافظه، اطمینان پیدا می کنیم که ماردبرد روی سطح صافی قرار دارد و هیچ چیزی زیر آن قرار ندارد . هر سوکت DIMM یک قلاب ( گیره قفلی ) در هر انتهای آن خواهد داشت تا اتصال حافظه را وقتی درون آن قرار دارد مستحکم کند. به گیره های قفلی ضربه سبک و ناگهانی وارد می سازیم تا باز شوند. سپس DIMM ها را یکی یکی وارد می کنیم.

شکاف های روی لبه DIMM ها را با برآمدگی در سوکت DIMM مرتب می سازیم. فشار مساوی بر کل محل وارد می سازیم تا با صدای تیک شدیدی به جای خود بیفتد. هنگامی که DIMM را به داخل سوکت فشار می دهیم گیره های قفلی باید بسته شوند. قبل از اقدام بیشتر، اطمینان پیدا می کنیم که DIMM کاملاً به جای خود وارد شده است و قفل ها بسته هستند.

چنانچه در نصب حافظه دچار مشکل شده اید، یا به طور کلی به مباحث مربوط به تعمیر و تعویض قطعات کامپیوتر علاقه مند هستید، می توانید از آموزش های تعمیر کامپیوتر مجموعه ما استفاده کرده و حتی در دوره های تخصصی شرکت کنید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩