جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

مک بوک ایر 2023 با نمایشگر 15 اینچی معرفی شد

یک رویداد توسعه دهندگان اپل با تمرکز بر روی هدست واقعیت مجازی در WWDC برگزار شد. در این رویداد، معرفی نسخه جدید لپ تاپ مک بوک ایر با نمایشگر بزرگ‌تر و سخت افزار بهتری صورت گرفت که از تراشه M2 اپل پشتیبانی می‌کند.
اپل لپ تاپ مک بوک ایر خود را با یک نسخه جدید با نمایشگر 15 اینچی به‌روزرسانی کرده است. این لپ تاپ با طراحی شبیه به مک بوک پرو، سخت‌افزار قدرتمندتر و در رنگ‌های جدیدی مانند بنفش، به علاقه‌مندان به لپ تاپ MacBook Air گزینه‌های بیشتری را ارائه می‌دهد.

مک بوک ایر

طراحی متفاوت مک بوک ایر 15 اینچ

رنگ جدید بنفش همراه با مک بوک ایر 15 اینچی معرفی شده است. در این نسخه، ضخامت بدنه در تمام طول بدنه یکسان است، البته نسبت به نسخه 13 اینچی کاهش یافته است، اما در مقایسه با نازک‌ترین نقطه نسخه 13 اینچی، ضخامتی بیشتر دارد. علاوه بر این، اپل یک پورت USB-C جدید را به مک بوک ایر 15 اینچی اضافه کرده است.

شرکت کوپرتینویی این لپ تاپ را به عنوان نازک‌ترین لپ تاپ 15 اینچی جهان معرفی کرده است. ضخامت بدنه این نسخه 11.5 میلی‌متر است و حاشیه‌های نمایشگر نیز با ضخامت 5 میلی‌متر طراحی شده‌اند. از دیگر رنگ‌های مک بوک ایر 2023 می‌توان به نقره‌ای، خاکستری و آبی آسمان شب اشاره کرد.

خواندن این مطلب برای شما مفید است : راهنمای تعمیرات تخصصی لپ تاپ

نمایشگر لپ تاپ مک بوک ایر 15 اینچ

نمایشگر لپ تاپ MacBook Air 2023 دارای قطر 15.3 اینچ است و به طور معمول، یک ناچ در بالای خود دارد که شباهت زیادی به دیگر مدل‌های مک بوک دارد. با این حال، مک بوک ایر 15 اینچی با پنل LCD به جای پنل OLED یا Mini LED مجهز شده است، البته با این تفاوت که رزولوشن آن با مک بوک پرو 14 اینچی یکسان در نظر گرفته شده است.

این لپ تاپ توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن تا 3024 در 1964 پیکسل را داراست و همچنین روشنایی آن به 500 نیت رسیده و از 1 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر لپ تاپ مک بوک ایر

آیا اپل در ایران نمایندگی دارد ؟ اینجا بخوانید 👈 نمایندگی اپل  

مشخصات سخت افزار لپ تاپ مک بوک ایر 15 اینچ

کاربران می‌توانند لپ تاپ مک بوک ایر 2023 با تراشه M2 را خریداری کنند. این تراشه دارای 8 هسته پردازشی، 10 هسته گرافیکی و حداقل 8 گیگابایت حافظه مشترک است. با این حال، این مدل با حداکثر 16 گیگابایت حافظه RAM عرضه خواهد شد.

برای ذخیره اطلاعات، کاربران به حداقل 256 گیگابایت و حداکثر 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی دسترسی دارند. این مدل از درگاه Thunderbolt 4 USB-C برای شارژ و انتقال داده و جک هدفون برای گوش دادن به موسیقی پشتیبانی می‌کند.

سرعت اتصال بی سیم دستگاه‌ها با استفاده از فناوری شبکه بی‌سیم Wi-Fi 6E نسبت به نسل قبل افزایش یافته است. همچنین، نسخه 5.3 بلوتوث نیز برای MacBook Air 2023 پایداری بیشتر و مصرف کمتر را به ارمغان آورده است.

طبق ادعای شرکت اپل، مک بوک ایر 2023 تا ۱۲ برابر سریع‌تر از مک بوک‌های مبتنی بر اینتل بوده و در مقایسه با بیشتر لپ تاپ‌های ۱۵ اینچی موجود در بازار، توانسته شارژ بیشتری را نگه دارد.

همچنین، نسخه 13 اینچی این لپ تاپ قادر است تا ۱۸ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند. در حالی که مدل 15 اینچی مک بوک ایر 2023 با باتری بزرگ‌تر و سخت‌افزار بهینه‌تر، این مقدار نگه‌داری شارژ را با نمایشگر بزرگ‌تری به کاربران ارائه می‌دهد.

طراحی مک بوک ایر

قیمت مک بوک ایر 15 اینچی

با توجه به بازار هدف میان رده، اپل مک بوک ایر را با قیمت کمتری نسبت به نسخه پرو به فروش می‌رساند. به گفته شرکت، مک بوک ایر 13 اینچی 2023 با قیمت آغازین 1299 دلار برای نسخه مجهز به تراشه M2 عرضه خواهد شد. همچنین، لپ تاپ مک بوک پرو 15 اینچی 2023 از هفته آینده عرضه خواهد شد.

علاوه بر این، اپل قیمت نسخه قبلی مک بوک ایر M1 را نیز به‌روزرسانی کرده و آن را با قیمت 999 دلار به بازار عرضه می‌کند. همچنین، مک بوک 13 اینچی M2 با قیمت 1099 دلار نیز به بازار عرضه خواهد شد.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.