جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

نصب کارت های Expansion

یکی از قابلیت های جذاب و کاربردی در کامپیوتر، امکان اضافه کردن وسایل جانبی مختلف است. پیش زمینه انجام این کار،نصب کارت های توسعه یا Expansion Cards می باشد. با نصب این کارت ها می توان قابلیت های سیستم را ارتقا داده و برای کاربری های مختلف از کامپیوتر استفاده کرد. نصب کارت های Expansion اصول و قواعد خاصی دارد. 

نمی توان بدون در نظر گرفتن این قواعد، کارت های توسعه را به شکل درست نصب و از آنها استفاده کرد. در ادامه این ضمن معرفی کارتهای توسعه رایانه اعم از کارت صدا، کارت گرافیک، کارت شبکه و … شما را با کلیاتی در مورد نحوه نصب کارت های Expansion آشنا می کنیم.

نصب کارت های Expansion

نکاتی در مورد نصب کارت های Expansion

بسیاری از وسایلی که در خارج از محفظه رایانه قرار دارند، از طریق کابل به سیستم وصل می شوند و می توان از آنها استفاده کرد. هریک از این دستگاه ها باید از طریق کارت های توسعه به برد اصلی وصل شوند تا به درستی کار کنند. کارت های توسعه در برخی از بردها به صورت On Board هستند؛ یعنی بدون نیاز به شیارهای توسعه روی برد اصلی تعبیه شده اند. اما مدل های دیگر نیاز به شیارهای مخصوص دارند. مادربردها بسته به طراحی و ظرفیتشان، تعدادی شیار توسعه دارند که برای نصب کارت های Expansion مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع کارت توسعه در کامپیوتر

کارت شبکه

در پیاده سازی یک شبکه کامپیوتری و هنگام نصب کارت های Expansion، یکی از مهم ترین سخت افزارها کارت شبکه است. هر رایانه موجود در شبکه کامپیوتری، اعم از سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان، باید کارت شبکه داشته باشد تا بتواند جالب است بدانید که بیشتر Motherboard های جدید، کارت صدا را از ابتدا به صورت On Board دارند. اما تعداد محدودی از سیستم های جدید و نیز سیستم های قدیمی جهت استفاده از امکانات شبکه نیازمند اتصال و نصب کارت توسعه شبکه هستند.

کارت صدا

یکی دیگر از قطعاتی که در نصب کارت های Expansion اهمیت دارد، کارت صداست. این قطعه ابزاری برای ورود و خروج داده های صوتی است و وسایل خارجی از قبیل بلندگو و میکروفون به آن متصل می شوند. مادربردها شیارهای ویژه ای برای نصب کارت صدا دارند و می توان بسته به تعداد این شیارها و قدرت کارت صدا، انواع اسپیکرها را به سیستم وصل کرد.

کارت گرافیک

کارت گرافیک مامور اتصال سیستم به نمایشگر است. تصاویری که در مانیتور میبینید، حاصل فعالیت کارت گرافیک هستند که داده های صفر و یک سیستم را به آیکن ها و تصاویر قابل درک تبدیل می کند. کیفیت تصویر صفحه نمایش مانند وضوح تصویر و تعداد رنگ ها، بستگی به نوع کارت گرافیک دارد. پردازنده گرافیکی یا GPU مخفف Graphic Processing Unit است و وظیفه پردازش گرافیکی رویدادها را بر عهده دارد.

پیش از نصب کارت گرافیک کامپیوتر، باید بدانید که در نسل جدید پردازنده ها، CPU و GPU روی یک تراشه واحد قرار می گیرند که به آن APU که مخفف Accelerated Processing Unit است، گفته می شود. عملکرد واحد پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی در ALU به صورت یکجا انجام می شود. قرار گرفتن CPU و GPU روی یک تراشه، ارتباط بین این دو پردازنده را افزایش داده و موجب صرفه جویی در هزینه نهایی ساخت سیستم می شود.

نحوه نصب کارت های Expansion در رایانه

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، نصب کارت های Expansion نیازمند رعایت اصول و قواعد خاصی است. پس از قرار دادن کارت توسعه در یکی از شیارهای گسترش مادربرد، باید آن را به وسیله Driver های مربوطه (نرم افزارهای راه انداز) در سیستم راه اندازی کرد. درایورها کارت توسعه را به سیستم معرفی می کنند تا فرایندهای نرم افزاری به درستی اجرا شوند. معمولا این کار نیاز به انجام تنظیماتی دارد تا سیستم بتواند کارت و یا وسیله جدید را تشخیص دهد.

نمایندگی تعمیرات کامپیوتر

راه اندازی واحد تخصصی تعمیرات کامپیوتر در مرکز سخت افزار ایران موجب شده که این مجموعه به یکی از معتبر ترین مراکز ترمیم رایانه تبدیل شود. به گونه ای که کاربران با مراجعه به نمایندگی تعمیر کامپیوتر و دریافت سرویس های مورد نظر، با رضایت کامل مجموعه را ترک می کنند. این سطح از تخصص و کیفیت خدمات رسانی، به دلیل حضور کادر فنی مجرب و دوره دیده و نیز استفاده از تجهیزات نوین و پیشرفته به دست آمده است.

نمایندگی تعمیر رایانه مرکز سخت افزار ایران با انجام تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری به صورت کلی و جزئی، گام بلندی در حصول اهداف مشتری برداری برداشته است. این مرکز ضمن توجه به اصول مشتری مداری و حرکت در مسیر تحقق این هدف، خود را همراه و پشتیبان مشتریان عزیز می داند. برای ترمیم هریک از مدل های رایانه خود کافی است با یکی از شعب مرکز سخت افزار ایران در تهران یا کرج تماس بگیرید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩