جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چرا کولر گازی صدا می دهد؟

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است برای انواع و اقسام کولرهای گازی اتفاق بیفتد، مشکل صدا دادن کولر گازی است. البته موضوع صدا دادن کولر گازی در حد و اندازه کم کاملا نرمال است. اما صدای غیر عادی کولر گازی باید بدون فوت وقت برای تعمیر کولر گازی اقدام شود. چشم پوشی از صدای ناهنجار کولرهای گازی مساوی است با مرگ تدریجی دستگاه است. در ادامه به بررسی کلیه علل ظهور مشکل صدای ناهنجار کولر گازی می پردازیم.

چرا کولر گازی صدا می دهد؟

دلایل اصلی صدا دادن کولر گازی

  • عدم سرویس کولر گازی
  • نصب نامناسب پنل داخلی کولر گازی
  • صدا دادن کولر گازی به دلیل از کار افتادگی موتور بلوور
  • خرابی بوشن
  • تاب پیدا کردن شفت موتور پروانه داخلی
  • شکستگی پایه ها و پره های بلوور

راهکارهای رفع مشکل صدای ناهنجار کولر گازی

مشکل صدا دادن کولر گازی همواره نیازمند تعمیرات تخصصی نیست. احتمال دارد با یک بررسی جزیی بتوانید خودتان مشکل صدای ناهنجار کولر گازی را به سرعت برطرف نمایید. کاربردی ترین روش های رفع صدای غیر عادی کولر گازی عبارتند از:

بررسی پنل بیرونی کولر گازی

اولین راه برای رویارویی با مشکل صدای ناهنجار کولر گازی، بررسی پنل بیرونی دستگاه است. ممکن است یک جسم خارجی درون این پنل گیر کند و کولر صدای آزاردهنده ای تولید کند. معمولا پرنده ها و کبوترها در پنل بیرونی لانه می کنند.

بررسی پایه های کندانسور

لق شدن مهره های کندانسور خیلی ساده باعث پیدایش مشکل صدا دادن کولر گازی می شود. البته مسئله آچارکشی این مهره ها می تواند کمی برای کاربران عادی دشوار باشد. اگر احساس می کنید در انجام این کار مهارت ندارید، از سرویس های تعمیر در محل مرکز سخت افزار ایران استفاده کنید.

چک کردن وضعیت قاب جلویی کولر گازی

اگر قاب جلویی کولر گازی باز باشد؛ ظهور مشکل صدا دادن کولر گازی امری طبیعی است. این صدا معمولا چندان زیاد نیست، اما به هر حال به گوش می رسد. کافی است درب مربوطه را ببندید و مشکل صدای ناهنجار کولر گازی را برطرف نمایید.

بررسی تراز بودن کولر گازی

تراز بودن کولر گازی از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع نه تنها باعث صدا دادن کولر گازی می شود، بلکه می تواند منجر به پیدایش نشتی های دردسرساز گردد. دقت کنید که دو طرف کولر در یک خط صاف باشند. مسلما گاهی تشخیص این حالت می تواند دشوار باشد. بهتر است برای اطمینان خاطر از وضعیت نصب کولر با تعمیرکاران مرکز سخت افزار ایران مشورت کنید. جهت کسب سرویس های تعمیر در محل یک تماس تلفنی کوتاه کافیست. مهم نیست که کولر گازی شما با چه مشکلی دست و پنجه نرم می کند، همکاران ما طی مدت زمان کوتاهی کارایی کولر را بازگردانی می نمایند.

تکنسین های تعمیرات کولرگازی در مرکز سخت افزار ایران، می توانند در محل حاضر شده و دستگاه را از نزدیک بررسی کنند. به این ترتیب اگر با مشکل صدا دادن کولرگازی، گرم شدن هوای آن یا هر ایراد دیگری روبرو شدید هرچه سریعتر اقدام به تعمیر ان کنید.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.