جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آنچه درباره تعمیر پرینتر نمی دانید!

اگر پرینتر لیزری یا جوهرافشان شما دچار ایراد شده و به درستی کار نمی کند، ادامه مطلب راهنمای خوبی را جهت ترمیم و عیب یابی و ترمیم آن در اختیارتان قرار می دهد. ما امروز ضمن بررسی فرایند تعمیر پرینتر ، نکاتی را در مورد تعمیرات این محصول و جزئیاتش به شما ارائه می دهیم. گفتنی است نکاتی که ارائه می شوند به هیچ عنوان محدود به محصولات یک برند خاص نیستند و در مورد انواع چاپگرها کاربرد دارند.

قطعات زیادی در پرینترها وجود دارند که اگر درست کار نکنند، فرایند کاری دستگاه را مختل می کنند. مثلا اگر کاغذکش درست کار نکند، برگه ها گیر می کنند یا مچاله می شوند. بنابراین می توان گفت که ایرادات پرینتر ناشی از خرابی قطعات داخلی این دستگاه هستند و باید به شکل تخصصی مورد بررسی قرار گیرند. تعمیرکار چاپگر، باید کاملا با این قطعات و روش های تعمیرشان آشنا باشد تا بتواند آنها را ترمیم یا در صورت نیاز، تعویض کند. توصیه می کنیم برای تعمیر پرینتر تنها از تعمیرکاران با تجربه و مراکز معتبر کمک بگیرید. برای آشنایی با مهم ترین نکات تعمیر پرینتر، از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنید.

آنچه درباره تعمیر پرینتر نمی دانید!

خدمات تخصصی تعمیر پرینتر در مرکز سخت افزار ایران

اقداماتی مثل تعمیر و تعویض فیوزینگ، تعویض درام و تمیز کردن این قطعه، شارژ کارتریج پرینتر، تعمیر کاغذ کش و بخش های مختلف آن، تعمیر و تعویض مین برد، تعمیرات برد پاور، تعمیر اپتیک، ترمیم سنسورها، تعویض خازن های آسیب دیده، شارژ تونر، تعویض دولوپر، تعمیر و تعویض دکمه ها، تعویض کابل ها و اتصالات فرسوده و آسیب دیده و رفع مشکلات عملکردی دستگاه، مهم ترین خدمات تعمیر پرینتر محسوب می شوند. مرکز سخت افزار ایران تمامی این خدمات را با ضمانت نامه معتبر همراه کرده است تا خیال مشتریان از بابت اصالت و کیفیت سرویس های دریافتی کاملا راحت باشد.

شارژ کارتریج پرینتر

شارژ کارتریج پرینتر، به معنی تزریق مواد مصرفی است که ممکن است جوهر یا تونر باشند. اگر این کار به موقع انجام نشود، هم رنگ و کیفیت چاپ پایین می آید و هم ممکن است دستگاه آسیب ببیند. یکی از خدمات تعمیر پرینتر، شارژ کارتریج است. روند کار به این ترتیب است که اول دستگاه خاموش می شود. سپس درب پرینتر باز و کارتریج از آن خارج می گردد. در مرحله بعدی شارژ کارتریج پرینتر، هد با آب گرم و یه دستمال نرم تمیز می شود تا آسیبی به کیفیت چاپ وارد نشود. سپس تونر یا جوهر متناسب با مدل دستگاه تهیه و به داخل کارتریج تزریق می گردد. در نهایت، کارتریج مجددا نصب و دستگاه تست می شود.

تعویض درام پرینتر

درام کارتریج، باید مرتبا تمیز شود تا کیفیت چاپ کاهش پیدا نکند. اگر این قطعه آسیب ببیند یا خط و خش داشته باشد، باید در اولین فرصت تعویض شود. تعویض درام پرینتر به این ترتیب انجام می شود که تکنسین اول قطعاتی مثل فوم رولر و مگنت را از دستگاه بیرون می آورد. سپس درام قدیمی یا معیوب با یک درام جدید و البته اصل جایگزین می شود تا کارتریج با کیفیت قبل کار کند. اگر درام به موقع تعویض نشود، کاربران شاهد افت محسوس کیفیت چاپ خواهند بود. بهتر است برای جلوگیری از آسیب دیدگی درام و قطعات جانبی آن، تعویض این قطعه را به تکنسین های مجرب تعمیرات پرینتر محول کنید.

تعمیر مین برد پرینتر

وقتی اطلاعات وارد پرینتر می شوند، قطعه ای به نام مین برد تصمیم می گیرد که خروجی آنها به چه شکلی باشد. همچنین در شرایطی که چند کاربر بخواهند از چاپگر استفاده کنند، برد مسئول پردازش درخواست هریک از کاربران خواهد بود. تعمیر مین برد پرینتر ، ایراداتی همچون روشن نشدن، خاموش شدن ناگهانی، کار نکردن و … را برطرف می کند. اگر اشتباهی در فرایند ترمیم این قطعه رخ دهد، نحوه کار دستگاه به طور کلی مختل شده و ممکن است امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد. لذا همکاران ما عملیات تعمیر پرینتر را با مهارت و دقتی مثال زدنی و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا انجام می دهند.

تعمیر کاغذ کش پرینتر

کاغذکش یکی از بخش های مکانیکی پرینتر است که خرابی آن مشکلاتی را در روند ورود و خروج برگه ایجاد می کند. این قطعه معمولا به شکل کاستی یا دستی در دستگاه های کپی و پرینترها وجود دارد و مسئول مستقیم حرکت برگه است. گاهی برگه ها زیر بخشی به نام بلت کاغذ کش گیر می کنند. ایجاد صدای ناهنجار در هنگام کشیدن کاغذ، چروک و کرکره ای شدن برگه در ADF، سرعت کم حرکت برگه در فیدر کاغذ کش و باز شدن درب ADF از جمله مشکلاتی هستند که بر اثر خرابی کاغذ کش یا شکستن بخش های مختلف آن ایجاد می شوند. بخش مهمی از فرایند تعمیر پرینتر به بررسی و ترمیم این قطعه اختصاص دارد تا مشکلات ذکر شده برطرف شوند.

تعمیرات پرینتر در محل

اگرچه پرینترها معمولا وزن بالایی ندارند، اما بهتر است تعمیرات آنها در محل انجام شود. گاهی جابجایی پرینتر منجر به افزایش آسیب دیدگی این دستگاه می شود. تعمیرات پرینتر در محل، سرویسی کاربردی است که افراد در صورت نیاز می توانند از آن بهره مند گردند. سرویس در محل پرینتر توسط تیم حرفه ای و با تجربه تعمیرگاه مجاز پرینتر در مرکز سخت افزار ایران انجام می شود تا کاربران این دستگاه از مراجعه حضوری به مرکز تعمیرات معاف شوند. برای بهره مندی از این سرویس، باید اول با نمایندگی تعمیرات چاپگر تماس بگیرید و اطلاعاتی مثل مدل دستگاه و مشکلات آن را به همکاران ما اطلاع دهید. تیم تعمیرات با ابزار و تجهیزات مورد نیاز به آدرس شما اعزام شده و دستگاه را بررسی می کنند. پس از انجام اقدامات لازم و پایان روند تعمیرات، پرینتر تست شده و مثل روز اول به شما تحویل داده می شود.

سوالات متداول تعمیرات پرینتر

چرا پرینتر کار نمی کند؟

اگر پرینتر شما کار نمی کند، قبل از هر کاری اتصالات و کابل ها را بررسی کرده و در صورت فرسودگی، آنها را تعویض کنید. در صورت خرابی کارتریج یا نصب اشتباه آن، باید عملیات شارژ کارتریج را انجام داده و یا این قطعه را مجددا نصب کنید. با حذف کردن و نصب مجدد درایور هم می توان مشکل کار نکردن چاپگر را برطرف کرد. چنانچه هیچ یک از اقدامات ذکر شده منجر به رفع مشکل نشدند، از یک کارشناس مجرب تعمیرات پرینتر بخواهید دستگاه را به صورت تخصصی عیب یابی و ترمیم نماید.

کمرنگ چاپ شدن صفحات چه دلیلی دارد؟

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیاری از کاربران پرینتر از بروز آن شکایت دارند، چاپ کمرنگ است. کمرنگ، تار و یا ناخوانا بودن چاپ در پرینترها یا ناشی از مشکلات کارتریج است و یا به دلیل کاهش مواد مصرفی اتفاق می افتد. همچنین تنظیمات چاپ در این شرایط بررسی می شود تا پرینتر از حالت چاپ اقتصادی خارج گردد. اگر تنظیمات چاپ اقتصادی پرینتر فعال باشد، چاپ کمرنگ و حتی ناخوانا می شود. معمولا تعمیر پرینتر در این شرایط کار چندان سختی نیست؛ مگر آن که فیوزینگ یا کارتریج آسیب دیده و نیاز به تعویض داشته باشند.

چگونه مشکل چروک شدن برگه در پرینتر را حل کنیم؟

خرابی کاغذ کش و بخش های مختلف آن دلیل اصلی گیر کردن برگه در پرینتر است. فرسودگی سینی کاغذ کش یکی از عواملی است که باعث چروک یا مچاله شدن برگه ها در پرینتر می شود. در این صورت با تعویض سینی، مشکل برطرف می شود. نفوذ مایعات به داخل پرینتر و رسیدن رطوبت به کارتریج هم می تواند تحت شرایطی چنین مشکلی را ایجاد کند. فرسودگی فيد دستگاه و به هم ریختن تنظيمات غلطك هاي داخل دستگاه هم دیگر عواملی هستند که باعث چروک شدن کاغذ در پرینتر می شوند. البته جنس نامناسب کاغذ و چسبناک شدن رولر هم در بروز این مشکل بی تاثیر نیستند. برای تعمیر پرینتر در این شرایط، باید هر یک از موارد ذکر شده را برطرف کرد.

شناسایی نشدن پرینتر در لپ تاپ یا کامپیوتر

اگر پرینتر شما در رایانه شناسایی نمی شود، باید اول به سیستم عامل توجه کنید. مثلا پرینترهای اچ پی با ویندوز سازگاری کامل دارند و به راحتی در این سیستم عامل شناسایی شده و عمل می کنند. اگر از محصولات برندهای دیگر استفاده می کنید و چاپگر شما در سیستم بالا نمی آید، بد نیست درایور مربوط به مدل پرینترتان را از وب سایت شرکت سازنده دانلود و نصب کنید. اگر مشکل حل نشد، با یک تکنسین مجرب در زمینه تعمیرات پرینتر تماس بگیرید تا ضمن بررسی و عیب یابی تخصصی دستگاه، اقدامات ترمیمی لازم را انجام دهد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩