جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر هارد اکسترنال

آیا پیش آمده هارد اکسترنال شما ضربه بخورد یا آب روی آن بریزد؟ یا به هر دلیل دیگری هارد کار نکند و به محتوای آن دسترسی نداشته باشید؟ در این صورت ممکن است نیاز به تعمیر هارد اکسترنال باشد. اما این کار چگونه انجام می شود؟ آیا قطعات هارد تعویض می شوند؟ اصلا در چه شرایطی میتوان هارد را تعمیر کرد؟ آیا لازم نیست یک هارد جدید بخرید؟ تمام این سوالات را در ادامه مقاله امروز بررسی می کنیم. تعمیرات هارد اکسترنال یک فرایند چند وجهی است که از ترمیم و تعویض قطعات آسیب دیده تا تعمیرات نرم افزاری و حتی بازیابی اطلاعات را شامل می شود. در ادامه شما را با بخش ها و مراحل مختلف این فرایند آشنا می کنیم.

تعمیر هارد اکسترنال

تعمیر هارد اکسترنال در چه مواردی ضروری است؟

ساختار هارد دیسک ها اصلا به سادگی کاری که انجام می دهند نیست. برای این که هارد اطلاعات را ذخیره کرده و در زمان نیاز آنها را در اختیار کاربر قرار دهد، مجموعه از قطعات ظریف و حساس در آن تعبیه شده اند. مشکلاتی همچون کندی هارد، عدم شناسایی ( دیتکت نشدن هارد )، ویروسی شدن، حذف پارتیشن، کم شدن ظرفیت، خوانده نشدن اطلاعات، فرمت شدن و مواردی از این دست بخشی از رایج ترین مشکلاتی هستند که تعمیر هارد اکسترنال را ضروری می سازند.

مشکلاتی که ذکر کردیم، ریشه در معایب و ایرادهای نرم افزاری یا سخت افزاری دارند و باید به سرعت برطرف شوند. تداوم و ادامه دار شدن برخی از ایرادهای ذکر شده علاوه بر مشکلاتی که در روند کاری هارد ایجاد می کنند، ممکن است باعث از کار افتادن این قطعه شوند. بنابراین بهتر است هرچه سریع تر برای تعمیر هارد پرتابل خود در یک مجموعه معتبر و مجاز اقدام کنید.

چرا هارد اکسترنال درست کار نمی کند؟

خرابی هارد و تمامی مشکلاتی که در عملکرد این قطعه مشاهده می شوند، دلایلی دارند که اگر درست شناسایی شوند، کمک بسیاری به تعمیرات هارد می کنند. به طور کلی هارد دیسک یا بر اثر مشکلات نرم افزاری از کار می افتد و یا به دلیل ایرادهای سخت افزاری دچار ایراد عملکردی می شود. بدسکتوری، خرابی فریم ور، ضربه خوردن یا افتادن از ارتفاع، خرابی یا اصطلاحا سوختن برد، خرابی هد یا موتور، ویروسی شدن، حذف پارتیشن، ایراد های سطح پلتر، نفوذ رطوبت در مدل هایی که ضد آب نیستند بخشی از مهم ترین دلایل خرابی هاردهای اکسترنال به شمار می روند. اگر این موارد به موقع و به شکل درست شناسایی شوند، می توان به تعمیر هارد اکسترنال و ریکاوری اطلاعات آن تا حد زیادی امیدوار بود.

خدمات تخصصی تعمیرات هارد اکسترنال

تعمیر سوکت هارد اکسترنال

یکی از موارد تعمیر هارد اکسترنال ، ترمیم سوکت است. برای وصل کردن هارد به سیستم یا هر دستگاه دیگری باید از سوکت استفاده کرد. معمولا وقتی هارد در سیستم شناسایی نشده و یا مدام قطع و وصل می شود، سوکت معیوب شده و مانع از برقراری اتصال میگردد. برای تعمیر سوکت هارد اکسترنال، اول باید دید که میزان آسیب دیدگی این قطعه چقدر است. گاهی مشکل تنها با تمیز کردن سوکت برطرف می شود. گاهی هم نیاز به تعمیرات این بخش است که توسط تکنسین های واحد بازیابی اطلاعات در مرکز سخت افزار ایران انجام می گردد. اما بعضا سوکت به حدی آسیب دیده که نمی توان آن را تعمیر کرد. در این صورت، با تعویض سوکت هارد اکسترنال ، مشکل این بخش برطرف می گردد.

تعمیر بدسکتوری هارد اکسترنال

وقتی در اثر افزایش سکتورهای خراب، هارد قادر به خواندن و نوشتن اطلاعات نباشد، از اصطلاح بدسکتوری هارد استفاده می شود. بدسکتوری در دو حالت فیزیکی و منطقی به وجود آمده و منجر به بروز مشکلاتی در عملکرد کلاستر می شود. در نتیجه، اطلاعات موجود در هارد پردازش نشده و سیستم قادر به خواندن آنها نیست. از آنجا که این مشکل می تواند باعث از بین رفتن محتوای هارد شود، تعمیر بدسکتوری هارد اکسترنال اهمیت بسیاری در روند تعمیرات این قطعه دارد.

بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال

تقریبا پس از انجام تمام اقدامات تعمیر هارد اکسترنال، نیاز به بازیابی اطلاعات و ریکاوری این قطعه می باشد. برخی از مشکلات فیزیکی و منطقی هارد به گونه ای هستند که منجر به پاک شدن اطلاعات شده و یا آنها را از دسترس خارج می کنند. در این صورت نیاز به بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال است تا امکان دسترسی و استفاده مجدد از فایلها فراهم شود. بسیاری از کاربران برای ریکاوری هارد از نرم افزارهای رایج این حوزه استفاده می کنند. البته این برنامه ها کاربردی هستند، اما چند محدودیت دارند. اول این که برای حصول نتیجه بهتر، نیاز به نظارت یک کارشناس مجرب دارند و دوم این که معمولا توانایی بازگردانی همه اطلاعات را ندارند.

تیم تعمیرات هارد اکسترنال در مرکز سخت افزار ایران برای ریکاوری هارد از دستگاه های پیشرفته ای همچون pc 3000 استفاده می کنند. این دستگاه جزء جدید ترین فناوری های حوزه ریکاوری است که بیشترین حجم از اطلاعات پاک شده را بازیابی کرده و در اختیار کاربران قرار می دهند.

تحقق مشتری مداری در مرکز بازیابی اطلاعات

مرکز بازیابی اطلاعات، تحت نظارت مرکز سخت افزار ایران فعالیت کرده و خدمات مرتبط حوزه ریکاوری و تعمیر انواع حافظه را به کاربران ارائه می دهد. این مرکز برای اینکه بتواند اطلاعات بیشتری را بازیابی کرده و به این ترتیب خدمات با کیفیت تری را به کاربران ارائه نماید، از دستگاه های بسیار پیشرفته ای در این حوزه استفاده می کند. به این ترتیب، کاربران می توانند اطمینان داشته باشند که بیشتر اطلاعاتشان در مرکز بازیابی اطلاعات ریکاوری شده و مجددا در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. مرکز مورد بحث، ریکاوری و تعمیر انواع هاردهای هیتاچی، توشیبا، اچ پی، ایسوس، ای دیتا و … را در لیست فعالیت های خود قرار داده است. برای برخورداری از خدمات و سرویس های متنوع مرکز بازیابی اطلاعات، می توانید با این مرکز تماس برقرار نمایید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.