جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات

مرکز سخت افزار ایران یکی از مجریان برگزاری دوره های آموزشی در زمینه تعمیر و بازیابی اطلاعات انواع هارد دیسک به شمار می رود. این مرکز دوره های تخصصی و عمومی را برای کاربران و تعمیرکاران مبتدی برگزار کرده و شرکت کنندگان را با جدید ترین نکات تعمیراتی در حوزه حافظه های جانبی آشنا می کند. آموزش تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات شامل نکات و مواردی است که ترمیم انواع هارد دیسک و ریکاوری آنها را تسهیل می کنند. هارد محل ذخیره سازی اطلاعات کاربران است و از این جهت اهمیت بسیار بالایی دارد. فرایند تعمیر و ریکاوری این قطعه باید به شکل حرفه ای انجام شود تا آسیبی به محتویات آن وارد نشده و اطلاعات مهم کاربران از بین نروند.

بروز هرگونه خطا در روند تعمیرات یا بازیابی اطلاعات این قطعه می تواند به قیمت از کار افتادن هارد یا نابودی اطلاعات تمام شود. لذا ضروری است که برای ترمیم هریک از مدل های هارد دیسک از کارشناسان مجرب این حوزه کمک بگیرید. مرکز بازیابی اطلاعات ضمن بهره مندی از مهندسین ارشد آی تی و استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا، عملیات تعمیر و ریکاوری انواع هارد اکسترنال و اینترنال را به شکل تخصصی انجام می دهد. در ادامه جزئیات بیشتری را در خصوص آموزش تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات به شما ارائه خواهیم داد.

آموزش تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات

فیلم آموزش تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات

برای این که شما عزیزان درک بهتری از روند اجرای تعمیرات هارد و ریکاوری این قطعه داشته باشید، یک کلیپ آموزشی را به شما ارائه داده ایم. در این فیلم شما مراحل باز کردن هارد و ترمیم بخش های مختلف آن را مشاهده می کنید. تکنسین هارد را با ابزار مخصوص باز کرده و بخش های آسیب دیده آن را شناسایی می کند. سپس ضمن ترمیم یا تعویض این بخش ها، مشکل یا مشکلات هارد دیسک مورد نظر را برطرف می نماید.

این کار در محیطی به نام کلین روم انجام می شود. کلین روم محیطی عاری از هر گونه آلودگی و گرد و غبار است که ترمیم هارد را به شکل حرفه ای امکان پذیر ساخته و مانع از ورود آلودگی به بخش های مختلف این قطعه می شود. همچنین در فیلم آموزش تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات شما با نحوه ریکاوری هارد آشنا خواهید شد.

دوره های آموزش تعمیر و بازیابی اطلاعات هارد

همانطور که اشاره شد، مرکز سخت افزار ایران از جمله مراکزی است که در زمینه برگزاری دوره های آموزش تعمیرات هارد و ریکاوری اطلاعات فعالیت می کند. دوره ها در دو سطح عمومی و تخصصی برگزار می شوند تا کاربران با هر سطحی از اطلاعات، از آنها بهره مند شوند. دوره های عمومی ویژه افرادی است که با تعمیرات هارد آشنایی ندارند.

در این دوره کلیاتی راجع به ساختار هارد، قطعات آن و نیز روش های بازیابی اطلاعات به شرکت کنندگان آموزش داده می شود. دوره های تخصصی اما برای تعمیرکاران و افراد شاغل در این حوزه کاربرد دارد. در این دوره ها مفاهیم تخصصی تری آموزش داده می شود. تعمیرکاران و کارشناسان ریکاوری با شرکت در دوره های تخصصی آموزش تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات، مهارت و دانش فنی بیشتری کسب کرده و سطح کیفی کارشان را ارتقا می بخشند.

آشنایی با دلایل خرابی هارد

به نظر شما چرا هارد دیسک ها خراب می شوند؟ عوامل بسیاری بر این مساله تاثیر گذاشته و منجر به خرابی بخش های مختلف این قطعه می شوند. به طور کلی هارد دیسک یا در اثر مشکلات نرم افزاری از کار می افتد و یا به دلیل ایرادهای سخت افزاری دچار نقص می شود. بدسکتوری، خرابی فریم ور، ضربه خوردن یا افتادن از ارتفاع، خرابی یا اصطلاحا سوختن برد، خرابی هد یا موتور، ویروسی شدن، حذف پارتیشن، ایراد های سطح پلتر، نفوذ رطوبت در مدل هایی که ضد آب نیستند و مواردی از این دست، مهم ترین دلایل خرابی هارد به شمار می روند.

تشخیص به موقع و درست این دلایل، فرایند تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات را راحت تر کرده و احتمال ترمیم کامل این محصول را افزایش خواهد داد. البته تنها شناسایی دلایل کافی نیست؛ تعمیرات هارد باید توسط فردی انجام شود که به اندازه کافی در این زمینه مهارت دارد. چرا که مهارت پایین و بروز خطا در روند تعمیرات هارد، اطلاعات آن را در معرض خطر حذف شدن قرار می دهد.

خدمات نمایندگی تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات

تعمیر سوکت هارد

تعمیر سوکت یکی از مراحل مهم در تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات است. سوکت بخشی است که امکان اتصال هارد با لپ تاپ، کامپیوتر و … را فراهم می سازد. در بسیاری از موارد خوانده نشدن هارد توسط سیستم، سوکت معیوب شده و مانع از برقراری اتصال شده است. تعمیر سوکت هارد و نحوه انجام این کار، بستگی به شدت آسیب دیدگی این بخش دارد. گاهی مشکل تنها با تمیز کردن سوکت برطرف می شود.

گاهی هم نیاز به تعمیرات این بخش است که توسط تکنسین های واحد بازیابی اطلاعات در مرکز سخت افزار ایران انجام می گردد. اما بعضا سوکت به حدی آسیب دیده که تحت شرایطی نمی توان آن را تعمیر کرد. در این صورت، نیاز به تعویض سوکت هارد با یک نمونه جدید و البته اورجینال خواهد بود.

 تعمیر بدسکتوری هارد ای دیتا

یکی دیگر از خدمات واحد تخصصی تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات، تعمیر بدسکتوری هارد است. بدسکتوری زمانی اتفاق می افتد که بر اثر افزایش سکتورهای خراب، این قطعه قادر به خواندن و نوشتن اطلاعات نباشد. بدسکتوری در دو حالت فیزیکی و منطقی به وجود آمده و منجر به بروز مشکلاتی در عملکرد کلاستر می شود. در نتیجه، اطلاعات موجود در هارد پردازش نشده و سیستم قادر به خواندن آنها نخواهد بود.

از آنجا که این مشکل می تواند منجر به از بین رفتن محتوای هارد شود، تعمیر بدسکتوری هارد اهمیت بسیاری در روند تعمیرات این قطعه دارد. پس از برطرف کردن بدسکتوری، فرایند تعمیر نیز به پایان رسیده و می توانید به نحو احسن و بدون هیچ ایرادی از هارد دیسک خود استفاده کنید.

بازیابی اطلاعات هارد

تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات عبارت هایی هستند که معمولا همراه با هم ذکر می شوند. دلیل این مساله آن است که فرایند بازیابی اهمیت بسیاری در تعمیرات هارد دارد. برخی از مشکلات فیزیکی و منطقی هارد به گونه ای هستند که منجر به پاک شدن اطلاعات شده و یا آنها را از دسترس خارج می کنند. در این صورت نیاز به بازیابی اطلاعات هارد خواهد بود تا کاربر به فایل های مورد نظرش دسترسی پیدا کرده و بتواند مجددا از آن ها استفاده کند. بسیاری از کاربران برای ریکاوری هارد از نرم افزارهای رایج این حوزه استفاده می کنند. البته این برنامه ها کاربردی هستند، اما چند محدودیت دارند.

اول این که برای استفاده از آنها باید با کلیات بازیابی اطلاعات آشنایی داشته باشید. مساله دیگر این که اگر پای یک آسیب دیدگی سخت افزاری در میان باشد، با نرم افزارها نمی توان کار مثبتی انجام داد. همکاران ما در مرکز بازیابی اطلاعات، برای بازیابی هارد از دستگاه های پیشرفته ای همچون pc 3000 استفاده می کنند. این دستگاه جزء جدید ترین فناوری های حوزه ریکاوری است که بیشترین حجم از اطلاعات پاک شده را بازیابی کرده و در اختیار کاربران قرار می دهند.

تعویض هد هارد

تعویض هد در طول فرایند تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات، به ترتیب زیر انجام می شود:

1- تامین تجهیزات مورد نیاز (دستکش، الکل، ماسک، پنس، ذره بین، کاتر، چراغ قوه، کلین روم و …)

2- آماده کردن کلین روم

3- قرار دادن هارد در کلین روم

4- باز کردن هارد

5- باز کردن پیچ های نگهدارنده هد

6- جداسازی اتصالات هد هارد

7- بیرون آوردن هد از هارد دیسک

8- نصب هد جدید در هارد

9- بستن پیچ ها و اتصالات مربوط به هد

10 بستن درب هارد

11- تست هارد

مرکز بازیابی اطلاعات

مرکز بازیابی اطلاعات

مرکز تخصصی بازیابی اطلاعات تحت نظارت مرکز سخت افزار ایران فعالیت کرده و خدمات مرتبط حوزه ریکاوری و تعمیر انواع هارد و فلش را به کاربران ارائه می دهد. این مرکز برای اینکه بتواند اطلاعات بیشتری را بازیابی کرده و به این ترتیب خدمات با کیفیت تری را به کاربران ارائه نماید، از دستگاه های بسیار پیشرفته ای همچون pc3000 استفاده می کند.

به این ترتیب، کاربران می توانند اطمینان داشته باشند که بیشتر اطلاعاتشان در مرکز بازیابی اطلاعات ریکاوری شده و مجددا در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت. مرکز تخصصی بازیابی اطلاعات ، ریکاوری و تعمیر انواع هاردهای هیتاچی، توشیبا، اچ پی، ایسوس، ای دستا و … را در لیست فعالیت های خود قرار داده است. برای برخورداری از خدمات و سرویس های متنوع مرکز ریکاوری اطلاعات، می توانید با تیم پشتیبانی این مجموعه تماس بگیرید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩