جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش تعمیر لپ تاپ و نوت بوک

مرکز سخت افزار ایران با بیش از 20سال تجربه ، یکی از تخصصی ترین و قویترین مراکز تعمیرات و آموزش سخت افزار در ایران می باشد. کارآموزان عزیز در بخش آموزش تعمیر لپ تاپ ، می توانند با کلیه برندهای لپ تاپ های جدید آشنا شده و براحتی آنها را عیب یابی و تعمیر کنند. از جمله مزایای مرکز سخت افزار ایران، داشتن متخصصین و کارشناسان حرفه ای سخت افزار، ابزارآلات جدید تعمیرات و دستگاه های جدید و متنوع برای آموزش است. کارآموزان با داشتن گواهینامه، بعد از دوره های آموزشی مرکز سخت افزار ایران، می توانند از کلاسهای رایگان بعد از دوره استفاده کنند. همچنین مرکز سخت افزار ایران، هر سال جلسات بروزرسانی برای ارتقاء سطح کیفی کارآموزان برگزار خواهد کرد.

تعمیرات نوت بوک یکی از حرفه ای ترین مراحل تعمیرات کامپیوتر می باشد که در زمان حاضر با توجه به بالا رفتن فروش این محصول، سطح نیاز خدمات آن نیز بالاتر رفته و هم اکنون یکی از پرطرفدارترین ها می باشد.

در واحد آموزش تعمیر لپ تاپ ، با موارد زیر آشنا خواهید شد :

  • آموزش تعمیر قاب شکسته لپ تاپ / آموزش تعمیر قاب شکسته نوت بوک
  • آموزش تعمیر لولای شکسته لپ تاپ / آموزش تعمیر لولای شکسته نوت بوک
  • آموزش تعمیرات کارت گرافیک لپ تاپ / آموزش تعمیر کارت گرافیک نوت بوک
آموزش تعمیر لپ تاپ

طرز نگهداری و استفاده صحیح از لپ تاپ

لپ تاپ در مجموع  وسیله ای ظریف و حساس میباشد که احتیاج به مراقبت مستمر دارد . بزرگترین دشمن لپ تاپ  شما گرما میباشد. دو قسمت بر روی مادربرد باعث ایجاد گرما می باشد : CPU و  VGA . این دو قسمت در هنگام کار نوت بوک و لپ تاپ گرمای زیادی ایجاد می کنند که سیستم خنک کننده و فن  مسئول کاهش دما بوده و از افزایش بیش از اندازه دما و آسیب به دستگاه جلوگیری مینماید. پس باید جهت حداکثر کارایی فن خنک کننده ، از مسدود شدن راه تهویه هوا جلوگیری کنیم. به همین جهت هرگز دستگاه خود را هنگام استفاده بر روی فرش – موکت – مبلمان و دیگر مکانهای نرم و پرزدار قرار ندهید. در ادامه شما را با مهمترین نکات نگهداری لپ تاپ آشنا می کنیم.

  • از حمل لپ تاپ و نوت بوک در هنگام روشن بودن خودداری کنید . همچنین از ضربه و فشار آوردن بر روی LCD  پرهیز کنید.
  • برای تمیز کردن LCD لپ تاپ از یک تکه پارچه نرم نخی و محلول آب و الکل استفاده نمایید.هرگز محلولهای تمیز کننده شیشه و دیگر مواد شیمیایی را بکار نبرید.
  • حداقل یک بار در هفته از باطری استفاده کنید و یک بار در ماه باطری را کالیبره کنید. کالیبره کردن به معنی شارژ کامل و بعد دشارژ کامل میباشد. هرگز باطری لپ تاپ را برای مدت زمان طولانی خالی از شارژ نگذارید.
  • ایجاد حرارت در هنگام کار لپ تاپ و نوت بوک عادی است. اما اگر این حرارت بیش از اندازه باشد ، به عواملی همچون نامناسب بودن محل قرار گرفتن نوت بوک و یا خرابی سیستم خنک کننده و عمل نکردن فن دستگاه بستگی دارد.
  • حداقل یک بار در هفته از باطری استفاده کنید و یک بار در ماه باطری را کالیبره کنید. کالیبره کردن به معنی شارژ کامل و بعد دشارژ کامل میباشد. هرگز باطری لپ تاپ را برای مدت زمان طولانی خالی از شارژ نگذارید.

اگر میخوای بدونی بهترین برند لپ تاپ در سال 2023 کدام است؟ سریع کلیک کن

طرز نگهداری و استفاده صحیح از باطری (باتری) لپ تاپ

باطری لپ تاپ یکی از قطعات ضروری برای کاربران محسوب شده و طرز صحیح استفاده و نگهداری آن ارتباط مستقیم با طول عمر این قطعه مصرفی دارد. در اینجا نکات مهمی جهت افزایش زمان شارژ و در نتیجه عمر باطری لپ تاپ شما ذکر می شود که با رعایت آن می توانید مدت زمان بیشتری از باطری خود استفاده فرمایید:

  •  در صورت استفاده از باطری لپ تاپ خود برای بار اول, در صورت داشتن شارژ اجازه دهید لپ تاپ با باطری کار کرده تا شارژ آن تمام شود. آداپتور لپ تاپ را وصل کرده و اجازه دهید باطری به مدت 8 ساعت به حالت شارژ بماند. بعد از آن می توانید ازباطری استفاده نمایید.
  • هرگز اجازه ندهید که باطری لپ تاپ به طور کامل تخلیه شود و به 0 درصد برسد زیرا این مسئله می تواند به طول عمر و زمان شارژ دهی آن لطمه بزند.
  • در صورت در دست بودن برق شهری از آداپتور خود استفاده کرده و از باطری استفاده نکنید زیرا توجه داشته باشید که هر بار استفاده از باطری لپ تاپ از طول عمر آن می کاهد.
  •  در صورت استفاده نکردن از باطری لپ تاپ خود برای مدت زمان طولانی احتیاجی به جدا کردن آن از لپ تاپ نیست ولی اگر تمایل دارید که باطری را از لپ تاپ جدا کنید حتما اجازه دهید که باطری تا 50 درصد شارژ شده و بعد آن را در مکانی به دور از رطوبت و خنک نگهداری کنید و حداقل دو بار درماه آن را شارژ و دشارژ فرمایید.
  •  در هنگام استفاده از باطری لپ تاپ فراموش نکنید که تنظیمات انرژی را در سیستم عامل به روی حداقل استفاده از انرژی قراردهید. این کار را می توانید در قسمت ControlPanel در بخش Power Options انجام دهید.

طرز نگهداری و استفاده صحیح از باطری (باتری) لپ تاپ

  • برای صرفه جویی در مصرف انرژی و مدت زمان شارژ بیشتر می توانید نور صفحه نمایش لپ تاپ خود را کمتر نمایید و در صورت استفاده نکردن از سیستم وایرلس و بلوتوث آن را خاموش کنید.
  • در زمان استفاده از باطری برای صرفه جویی در مصرف انرژی از وسایلی مثل هارد اکسترنال و موس و دیگر ابزاری که به پورت USB وصل می شوند استفاده نکنید زیرا آنها برق مصرفی خود را از لپ تاپ تامین میکنند و در نتیجه مدت شارژر دهی باطری را کاهش می دهند.
  • هرگز لپ تاپ و یا باطری لپ تاپ خود را در مکانهای بسیار گرم قرار ندهید.
4.5/5 (2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩