جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

عمر دستگاه کپی چه قدر است؟

این روزها نوسان دلار به حدی است که خرید دستگاه های دیجیتال می تواند به پروسه دردسرسازی تبدیل شود. از این رو مسئله طول عمر سیستم ها موضوع با اهمیتی است که توجه هر کاربری را به خود جلب می کند. معیارهای مختلفی طول عمر دستگاه کپی مورد استفاده شما را تعیین می کند. تنها یکی از این معیارها برند سازنده دستگاه فتوکپی است. در اینجا قصد داریم شما را با این معیارها آشنا سازیم تا بتوانید نرخ بازگشت سرمایه خود را به حداکثر برسانید.

عمر دستگاه کپی چه قدر است؟

پارامترهای تعیین کننده عمر دستگاه کپی

برند سازنده چاپگر

همان طور که اشاره شد، تنها یکی از پارامترهای مرتبط با طول عمر دستگاه کپی، برند تولید کننده آن است. البته خوشبختانه بسیاری از برندهای موجود در بازار، نام های درخشان و با سابقه ای هستند و در واقع شاید انتخاب مدل دستگاه کپی دشوارتر از انتخاب برند سازنده باشد. به هرحال باید دقت داشته باشید برند سازنده دستگاه، نام مطرحی باشد. از ریسک خرید برندهای ناشناس و جدید بپرهیزید.

مدل دستگاه کپی

مدل دستگاه کپی، معیار مهمی در طول عمر آن است. برخی از چاپگرها با بدنه به شدت مقاومی طراحی می شوند. گاهی اوقات حتی ضربه های سنگین و مهیب نیز نمی تواند آسیبی به ساختار تشکیل دهنده برخی از چاپگرها وارد سازد. معمولا مقاومت فتوکپی های ایستاده نسبت به چاپگرهای رومیزی بیشتر است.

میزان استفاده شما از دستگاه کپی

در مرحله خرید دستگاه کپی، باید نوع استفاده، انتظارات و نیازهای شما مشخص شده باشد. هر دستگاه دارای قدرت و ظرفیت تعیین شده ای است. نباید انتظار بیش از حدی از چاپگر داشته باشید. از طرفی مسلما هر چه میزان استفاده شما در طول روز از چاپگر بیشتر باشد، احتمال کاهش تدریجی طول عمر مفید دستگاه فتوکپی وجود دارد.

توجه به سرویس های دوره ای دستگاه کپی

سرویس دوره ای  و تعمیر دستگاه   راهی برای افزایش طول عمر دستگاه است. البته زمانی این سرویس ها کارساز هستند که طبق پارامترهای استاندارد و ساختار تشکیل دهنده هر بخش از دستگاه کپی صورت پذیرند. برای مثال باید کارتریج را با دستمال خشک و بدون پرزی تمیز کرد. این قطعه نسبت به رطوبت، ضربه و نور آفتاب حساس است.

نحوه تعمیر و تعویض قطعات دستگاه فتوکپی

تعمیر و یا تعویض قطعات معیوب دستگاه کپی رابطه مستقیمی با طول عمر کلی سیستم دارد. استفاده از قطعات تقلبی، عدم توجه به تعمیرات صحیح و کامل اجزای دستگاه کپی به مرور زمان باعث مرگ کلی چاپگر می شود. بنابراین ریسک مراجعه به مراکز تعمیراتی ناشناس را فراموش کرده و در انتخاب دپارتمان های تخصصی معتبر کوشا باشید. نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی ضمن ارائه خدمات تخصصی این امکان را فراهم نموده که از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.