جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر نوت بوک

نوت بوک ها به عنوان یکی از محبوب ترین انواع لپ تاپ، بعضا دچار مشکلاتی می شوند که نیاز به بررسی و ترمیم تخصصی دارند. ما در این مقاله نکاتی را پیرامون تعمیر نوت بوک و جزئیات آن به شما ارائه می دهیم. ساختار نوت بوک شبیه لپ تاپ است با این تفاوت که در ابعاد کوچک تری تولید شده است. قبلا نوت بوک ها از نظر سخت افزاری، ضعیف تر از لپ تاپ بودند.

اما امروزه چنین قاعده ای وجود ندارد و حتی برخی نوت بوک ها به مراتب قدرتمند تر و با کیفیت تر از لپ تاپ های معمولی هستند. همچنین notebook ها ظرافت ساختاری بیشتری دارند و از نظر پردازشی هم قوی تر از لپ تاپ ها هستند. تعمیرات نوت بوک هم تفاوت چندانی با روند ترمیم لپ تاپ ندارد و تنها برخی از جزئیات، نیازمند دقت بیشتری است. برای آشنایی با روند ترمیم نوت بوک از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنید.

تعمیر نوت بوک

خدمات تعمیر نوت بوک

خدمات تعمیر لپ تاپ و نوت بوک در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری به متقاضیان ارائه می شوند. اقداماتی مثل نصب برنامه ها، بروز رسانی و نصب سیستم عامل، ویروس کشی، بازیابی اطلاعات، تعمیر هنگ کردن سیستم در حین اجرای برنامه ها، رفع مشکلات مربوط به اتصال به اینترنت و کرش کردن سیستم، رفع مشکل کاهش سرعت اجرای برنامه ها، رفع مشکل بوت نشدن و اقداماتی از این دست، خدمات نرم افزاری تعمیر نوت بوک هستند.

تعمیر دیسک سخت، تعمیرات نمایشگر، رفع مشکلات تصویر، تعمیر و تعویض کیبورد، تعمیر و تعویض رم، تعمیرات تخصصی کارت گرافیک، تعمیر و تعویض باتری، تعمیر اسپیکر، تعویض فن، تعمیر لولا، تعمیر و تعویض بدنه، تعمیر ال سی دی و ال ای دی و به طور کلی ترمیم یا تعویض قطعات نیز در شمار خدمات سخت افزاری تعمیرات نوت بوک جای می گیرند. برای دریافت هریک از این سرویس ها در تخصصی ترین سطح، با مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

  • تعویض انواع چیپ ( Northbridge , Southbridge , VGA ) ، رفع مشکلات مدار SOUND و مدار LAN ، رفع مشکلات مدار RTC و مدار CLOCK ، رفع مشکلات مدار POWERING ، رفع مشکلات مدار PWM و مدار تامین کننده ولتاژ CPU ، رفع مشکلات مدار باک شارژر ، گرافیگ ، چیپ شمالی و جنوبی و همچنین جریان کشی .
  • تعمیرات هارد دیسک نوت بوک ( مکانیکی و الکترونیکی ) … سیلندر ، برد ، رفع بدسکتور ، بازیابی لطلاعات و تست سلامت انواع هارد دیسک
  • تعمیرات فوق تخصصی انواع درایو های نوری نوت بوک ( رفع مشکلات مکانیکی و الکترونیکی )
  • تعمیرات باتری انواع نوت بوک ( تعویض سلول جهت رفع مشکل تخلیه سریع باتری و تعمیرات برد جهت رفع مشکلاتی از قبیل عدم برقراری ارتباط با دستگاه و .. )
  • باز کردن قفل ( Bios ) انواع نوت بوک یا به اصطلاح برداشتن پسورد بایوس و همچنین بروز رسانی انواع بایوس لپ تاپ ( نوت بوک )
  • تعمیرات و تعویض انواع مودم نوت بوک (Modem )
  • تعمیرات گرافیگ نوت بوک و در صورت لزوم تعویض چیپ گرافیگ نوت بوک (VGA)
  • ارائه خدمات تخصصی تعمیرات و تعویض LCD و LED انواع لب تاپ ( نوت بوک )
  • تعمیرات تخصصی انواع شارژر نوت بوک ( آداپتور نوت بوک )
  • تعمیرات و تعویض وایرلس و بلوتوث انواع نوت بوک ( wifi , bt )
  • تست کامل قطعات الکترونيکي و در صورت لزوم تعويض آن ها ( مقاومت ها / خازن ها / ديود ها / ترانزيستور ها / فت ها و … )
  • تست کامل هارد از لحاظ سلامت سيلندر و مکانيک هارد در تمامی لب تاپ ها ( نوت بوک ها )
  • تست کامل LCD و LED جهت جلوگيري از سوختگي پيکسل ،ضعيف و کم نور شدن فلورسنت و مشکلات مختلف هاي ولتاژ و …
  • تست کامل فرکانس هاي مختلف و ولتاژگيري از کليه قطعات الکتريکي جهت اطمينان از تقسيم جريان صحيح و رفع اشکالات
  • بروزرساني و باز کردن انواع پسورد بايوس و هارد در صورت امکان در کلیه برندهای لب تاپ ( نوت بوک )
  • بررسي و کنترل کليه اجزاي رايانه شامل : اتصالات ، فن ها ، درايوهاي نوري ، منبع تغذيه و کابل هاي اتصال
  • کنترل ولتاژ کليه مدارهاي الکترونيکي مادربرد ، کارت گرافيک ، مودم ، پاور و غيره
  • روغن کاري کليه فن ها به همراه شستشوي هيت سينگ (هت سينک) پردازنده و کارت گرافيک
  • تخليه گردو غبار از کليه منافذ ورودي هوا به داخل نوت بوک

مشکلات رایج نوت بوک

هنگ کردن نوت بوک

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران نوت بوک با شکلهای مختلف آن مواجه می شوند، هنگ کردن سیستم است. هنگ یا قفل کردن سیستم های کامپیوتری ممکن است ناشی از عدم سازگاری سخت افزاری دستگاه با برنامه‌ها و نرم افزارهای نصب شده، نصب نبودن آنتی ویروس مناسب، وجود ایرادهای سخت افزاری، اجرای هم زمان تعداد زیاد برنامه‌های سنگین، کافی نبودن رم، نداشتن فضای کافی در هارد دیسک و عوامل مشابه باشد. معمولا این مشکل با اقداماتی مثل ریست کردن نوت بوک یا رفع مشکلات نرم افزاری برطرف می شود. اگر بعد از انجام دادن این اقدامات مشکل برطرف نشد، بهتر است برای تعمیر نوت بوک خود از یک تعمیرکار ماهر و با تجربه کمک بگیرید.

کار نکردن تاچ پد نوت بوک

از کار افتادن تاچ پد هم مساله دیگری است که در تعمیرات نوت بوک مورد بررسی قرار می گیرد. بسیاری از کاربران از موس مجزا استفاده نمی کنند و فرایندهای مورد نظرشان را با تاچ پد نوت بوک انجام می دهند. گاهی این بخش از کار می افتد و یا به درستی کار نمی کند. در این صورت باید عوامل سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی مورد بررسی قرار گیرند تا منشأ خرابی مشخص شود. برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ یا نوت بوک، اول تنظیمات آن در سیستم وارسی می شود. در صورت نیاز، این بخش مجددا تنظیم می شود تا مشکل برطرف گردد. اگر تاچ پد همچنان عملکرد رضایت بخشی نداشته باشد، تعمیرکاران این بخش را باز کرده و اقدامات تعمیری لازم را انجام می دهند.

مشکلات رایج نوت بوک

شارژ نشدن نوت بوک

نوت بوک ها هم مثل لپ تاپ ها از باتری برای تامین انرژی استفاده می کنند. گاهی کاربران گزارش می دهند که باتری درست شارژ نمی شود و یا به طور کلی، فرایند شارژ انجام نمی گردد. در این صورت ممکن است ایراد از شارژر باشد و یا خود باتری دچار نقص شده باشد. البته گاهی ویروسی شدن و دیگر مشکلات نرم افزاری هم مانع از شارژ شدن نوت بوک می شوند. برای تعمیر نوت بوک در این شرایط، اول دستگاه از نظر نرم افزاری بررسی شده و مشکلات احتمالی برطرف می گردند. سپس شارژر و بخش های مختلف آن بررسی شده و در صورت نیاز، تعمیر یا تعویض می شود. در نهایت، با تعمیر یا تعویض باتری می توان مشکل شارژ نشدن نوت بوک را برطرف کرد.

تعمیرات کلیه برندهای نوت بوک

برندهای مختلف لوازم الکترونیکی، نوت بوک های مختلفی تولید می کنند که کاربران هر کدام ممکن است در طول استفاده با انواع مشکلات روبرو شوند. در مرکز ما، خدمات تعمیر بیشتر برندهای موجود در بازار کشور ارائه می شود. به این ترتیب نگران خدمات تعمیر و تعویض قطعات دستگاه خود نباشید. شما همچنین می توانید برخی خدمات نرم افزاری نیز در این مورد دریافت کنید. 

مرکز تخصصی تعمیرات نوت بوک

نمایندگی تعمیرات نوت بوک یک مجموعه تخصصی در مرکز سخت افزار ایران است که با حضور کارشناسان نرم افزار و سخت افزار، انواع خدمات تخصصی در زمینه تعمیرات مدل های مختلف notebook را به دارندگان این محصول ارائه می دهد. متخصصین این مرکز پس از بررسی همه جانبه نوت بوک و تشخیص مشکل، آن را با استفاده از تجهیزات و برنامه های پیشرفته تعمیر می کنند.

در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ، برای هرچه تخصصی تر شدن سطح کیفی تعمیرات از جدیدترین و کاربردی ترین متدهای روز دنیا استفاده می شود. گفتنی است فعالیت های تعمیرگاه مجاز نوت بوک محدود به یک برند خاص نیستند و انواع لپ تاپ های اچ پی، ایسوس، ایسر، لنوو، توشیبا، سونی، اپل و … را در بر می گیرند.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩