جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش تعمیر لبتاپ و نوت بوک

مرکز سخت افزار ایران با بیش از 20سال تجربه ، یکی از تخصصی ترین و قویترین مراکز تعمیرات و آموزش سخت افزار در ایران می باشد. کارآموزان عزیز در بخش آموزش تعمیر لبتاپ ، می توانند با کلیه برندهای لبتاپ های جدید آشنا شده و براحتی آنها را عیب یابی و تعمیر کنند. از جمله مزایای مرکز سخت افزار ایران، داشتن متخصصین و کارشناسان حرفه ای سخت افزار، ابزارآلات جدید تعمیرات و دستگاه های جدید و متنوع برای آموزش است. کارآموزان با داشتن گواهینامه، بعد از دوره های آموزشی مرکز سخت افزار ایران، می توانند از کلاسهای رایگان بعد از دوره استفاده کنند. همچنین مرکز سخت افزار ایران، هر سال جلسات بروزرسانی برای ارتقاء سطح کیفی کارآموزان برگزار خواهد کرد.

آموزش تعمیر لپ تاپ

تعمیرات نوت بوک یکی از حرفه ای ترین مراحل تعمیرات کامپیوتر می باشد که در زمان حاضر با توجه به بالا رفتن فروش این محصول، سطح نیاز خدمات آن نیز بالاتر رفته و هم اکنون یکی از پرطرفدارترین ها می باشد.

در واحد آموزش تعمیر لبتاپ ، با موارد زیر آشنا خواهید شد :

آموزش تعمیر قاب شکسته لبتاپ / آموزش تعمیر قاب شکسته نوت بوک

آموزش تعمیر لولای شکسته لبتاپ / آموزش تعمیر لولای شکسته نوت بوک

آموزش تعمیرات کارت گرافیک لبتاپ / آموزش تعمیر کارت گرافیک نوت بوک

برخی از سرفصل های بخش آموزش تعمیر لبتاپ :

آموزش قطعه شناسی و الکترونیک SMD روی بردهای مختلف لبتاپ

شناخت و عملکرد انواع چیپ ها، آی سی ها، مقاومت ها، کار دیودها روی برد، ترانزیستورها، کریستال، کلیه قطعات اس ام دی و …
آشنایی با انواع مدل های خانواده نوت بوک ها، باز و بسته کردن صحیح انواع لبتاپ و نوت بوک
آموزش کار با ابزارهای تخصصی تعمیرات لبتاپ
کار با IR Rework Station، آموزش کار با هیتر، آموزش کار با اسیلوسکوپ، آموزش هویه کاری SMD، آموزش شابلون کاری آی سی BGA، آموزش کار با دستگاه BGA Machine، کار با سشوار صنعتی، آموزش کار با مولتی متر، آموزش ریبال کردن چیپ بی جی ای و . . .

آموزش مراحل عیب یابی و رفع عیب انواع لبتاپ

رسم بلوک دیاگرام لبتاپ و ارتباط قطعات اصلی روی انواع برد نوت بوک
نقشه خوانی صحیح انواع لبتاپ
آموزش نحوه عیب یابی و تشخیص سلامت قطعات الکترونیک روی برد نوت بوک
طرز کار انواع تسترها
آموزش نحوه عیب یابی مدارات و نحوه ولتاژ گیری روی برد
آموزش عیب یابی مدار تغذیه
آموزش عیب یابی چیپ جنوبی و چیپ شمالی لبتاپ
آموزش تعمی مدار USB و عیب یابی آن
آموزش تعمیرات بخش صفحه نمایش LCD دستگاه
عیب یابی باطری و بخش شارژ و برطرف کردن اشکالات آن
تعمیرات مدار صدا و آی سی های مرتبط LAN
آموزش تعمیرات وایرلس wireless و مدار بلوتوث Bluetooth
آموزش شناحت بخش Laptop Ram Reader
شناخت مدار سیم کارت Laptop Sim Reader و ارتباط آن با نوت بوک

آموزش تعمیر و تعویض اجزای جانبی مادربرد لبتاپ

شناخت هاردهای مختلف روی انواع دستگاه هاو تعمیرات آن
آموزش مدلهای مختلف پردازنده و طریقه ارتقاء آن روی مادربرد لبتاپ ها
آموزش تعمیرات درایو و نحوه تعویض آن
آموزش تعمیرات رم و ارتقاء دادن با توجه به توانایی مادربرد نوت بوک ها
شناخت مدار آداپتور لبتاپ و تعویض کابل آن
طریقه تعویض صحیح تاچ Touch لبتاپ های جدید
آموزش بازکردن قفل (BIOS) انواع لبتاپ و برداشتن پسورد
طریقه خرید قطعات و آشنایی با واردکنندگان و مراکز خرید جهت ساپورت

طرز نگهداری و استفاده صحیح از باطری (باتری) لبتاپ :

باطری لبتاپ یکی از قطعات ضروری برای کاربران محسوب شده و طرز صحیح استفاده و نگهداری آن ارتباط مستقیم با طول عمر این قطعه مصرفی دارد. در اینجا نکات مهمی جهت افزایش زمان شارژ و در نتیجه عمر باطری لبتاپ شما ذکر می شود که با رعایت آن می توانید مدت زمان بیشتری از باطری خود استفاده فرمایید:

۱- در صورت استفاده از باطری لبتاپ خود برای بار اول, در صورت داشتن شارژ اجازه دهید لبتاپ با باطری کار کرده تا شارژ آن تمام شود. آداپتور لبتاپ را وصل کرده و اجازه دهید باطری به مدت ۸ ساعت به حالت شارژ بماند. بعد از آن می توانید ازباطری استفاده نمایید.

۲- هرگز اجازه ندهید که باطری لبتاپ به طور کامل تخلیه شود و به ۰ درصد برسد زیرا این مسئله می تواند به طول عمر و زمان شارژ دهی آن لطمه بزند.

۳- در صورت در دست بودن برق شهری از آداپتور خود استفاده کرده و از باطری استفاده نکنید زیرا توجه داشته باشید که هر بار استفاده از باطری لبتاپ از طول عمر آن می کاهد.

۴- در صورت استفاده نکردن از باطری لبتاپ خود برای مدت زمان طولانی احتیاجی به جدا کردن آن از لبتاپ نیست ولی اگر تمایل دارید که باطری را از لبتاپ جدا کنید حتما اجازه دهید که باطری تا ۵۰ درصد شارژ شده و بعد آن را در مکانی به دور از رطوبت و خنک نگهداری کنید و حداقل دو بار درماه آن را شارژ و دشارژ فرمایید.

۵- در هنگام استفاده از باطری لبتاپ فراموش نکنید که تنظیمات انرژی را در سیستم عامل به روی حداقل استفاده از انرژی قراردهید. این کار را می توانید در قسمت ControlPanel در بخش Power Options انجام دهید.

۶- برای صرفه جویی در مصرف انرژی و مدت زمان شارژ بیشتر می توانید نور صفحه نمایش لبتاپ خود را کمتر نمایید و در صورت استفاده نکردن از سیستم وایرلس و بلوتوث آن را خاموش کنید.

۷- در زمان استفاده از باطری برای صرفه جویی در مصرف انرژی از وسایلی مثل هارد اکسترنال و موس و دیگر ابزاری که به پورت USB وصل می شوند استفاده نکنید زیرا آنها برق مصرفی خود را از لبتاپ تامین میکنند و در نتیجه مدت شارژر دهی باطری را کاهش می دهند.

۸- هرگز لبتاپ و یا باطری لبتاپ خود را در مکانهای بسیار گرم قرار ندهید.

طرز نگهداری و استفاده صحیح از لب تاپ :

لبتاپ در مجموع  وسیله ای ظریف و حساس میباشد که احتیاج به مراقبت مستمر دارد . بزرگترین دشمن لبتاپ  شما گرما میباشد. دو قسمت بر روی مادربرد باعث ایجاد گرما می باشد : CPU و  VGA . این دو قسمت در هنگام کار نوت بوک و لبتاپ گرمای زیادی ایجاد می کنند که سیستم خنک کننده و فن  مسئول کاهش دما بوده و از افزایش بیش از اندازه دما و آسیب به دستگاه جلوگیری مینماید. پس باید جهت حداکثر کارایی فن خنک کننده ، از مسدود شدن راه تهویه هوا جلوگیری کنیم. به همین جهت هرگز دستگاه خود را هنگام استفاده بر روی فرش – موکت – مبلمان و دیگر مکانهای نرم و پرزدار قرار ندهید.
از حمل لبتاپ و نوت بوک در هنگام روشن بودن خودداری کنید . همچنین از ضربه و فشار آوردن بر روی LCD  پرهیز کنید.

برای تمیز کردن LCD لبتاپ از یک تکه پارچه نرم نخی و محلول آب و الکل  استفاده نمایید.هرگز محلولهای تمیز کننده شیشه و دیگر مواد شیمیایی را بکار نبرید.

حداقل یک بار در هفته از باطری استفاده کنید و یک بار در ماه  باطری را کالیبره کنید. کالیبره کردن به معنی شارژ کامل و بعد دشارژ کامل میباشد. هرگز باطری لبتاپ را برای مدت زمان طولانی خالی از شارژ نگذارید.

ایجاد حرارت در هنگام کار لبتاپ و نوت بوک عادی است. اما اگر این حرارت بیش از اندازه باشد ، به عواملی همچون نامناسب بودن محل قرار گرفتن  نوت بوک و یا خرابی سیستم خنک کننده و عمل نکردن فن دستگاه بستگی دارد.

حرارت زیاد باعث وارد آمدن صدمات جدی به لبتاپ شما خواهد شد.

لینک های مرتبط

تعمیرات تخصصی لپ تاپ / تعمیر تخصصی لپ تاپ / تعمیرات نوت بوک / تعمیرات لپ تاپ / تعمیرات لب تاپ / تعمیرات لپتاپ / تعمیرات لبتاپ / تعمیر لپ تاپ / تعمیر لب تاپ / تعمیر لپتاپ / تعمیر لبتاپ / آموزش تعمیر لپ تاپ / آموزش تعمیر لب تاپ / آموزش تعمیر لپتاپ / آموزش تعمیر لبتاپ / تعمیر نوت بوک

تعمیرات تخصصی لپ تاپ / تعمیر تخصصی لپ تاپ / تعمیرات نوت بوک / تعمیرات لپ تاپ / تعمیرات لب تاپ / تعمیرات لپتاپ / تعمیرات لبتاپ / تعمیر لپ تاپ / تعمیر لب تاپ / تعمیر لپتاپ / تعمیر لبتاپ / آموزش تعمیر لپ تاپ / آموزش تعمیر لب تاپ / آموزش تعمیر لپتاپ / آموزش تعمیر لبتاپ

تعمیرات تخصصی لپ تاپ / تعمیر تخصصی لپ تاپ / تعمیرات نوت بوک / تعمیرات لپ تاپ / تعمیرات لب تاپ / تعمیرات لپتاپ / تعمیرات لبتاپ / تعمیر لپ تاپ / تعمیر لب تاپ / تعمیر لپتاپ / تعمیر لبتاپ / آموزش تعمیر لپ تاپ / آموزش تعمیر لب تاپ / آموزش تعمیر لپتاپ / آموزش تعمیر لبتاپ

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩