جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش تعمیر تبلت

تعمیر تبلت مقوله ای است که نیاز به آموزش جدی دارد و به هیچ عنوان نباید بدون اطلاعات و مهارت کافی سمت آن رفت. برای عیب یابی و ترمیم درست و اصولی تبلت، باید دوره های ویژه آموزشی را گذرانده و در زمینه تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری تبلت مهارت کسب کنید. نمایندگی تعمیرات تبلت مرکز سخت افزار ایران در راستای ارتقا سطح کیفی و تخصصی دانش تعمیرکاران و نیز تربیت تکنسین های ماهر، اقدام به برگزاری  دوره های آموزش تعمیر تبلت کرده است. در این دوره ها قطعات مختلف تبلت معرفی شده و روش ها و مراحل ترمیم یا تعویض هریک از آن ها آموزش داده می شود.

همچنین کارآموزان با روش های ترمیم نرم افزاری تبلت آشنا می شوند تا توانایی رفع این مشکلات را نیز داشته باشند. هم کاربران عادی و هم تعمیرکاران می توانند در این دوره ها شرکت کرده و دانش فنی و مهارت خود را ارتقا دهند. در ادامه نکات بیشتری را در خصوص آموزش تعمیر تبلت و چگونگی شرکت در این دوره ها به شما همراهان عزیز ارائه می دهیم.

آموزش تعمیر تبلت

سرفصل های دوره آموزش تعمیر تبلت

شناخت قطعات الکترونیکی SMD روی مدار تبلت، شناخت و تعریف دیود، روش عیب یابی دیود و تعویض آن در مدار تبلت، آموزش انواع خازن و اصول عیب یابی تعویض این قطعه، آموزش مقاومت شامل مقاومت های SMD و طریقه تست و اندازه گیری آن، بررسی ترانسفورماتور و آموزش نحوه عیب یابی و تعمیر آن، شناخت انواع سوئیچ آنتن و عیب یابی این قطعه در مدار تبلت، بررسی انواع کریستال ساعت و روشهای تعویض آن، آموزش انواع UEM و روش تشخیص آن روی مدار تبلت از سرفصل های دوره آموزش تعمیر تبلت هستند.

همچنین آموزش IC تغذیه و توانایی آن در مدار شارژ تبلت و روشهای عیب یابی این قطعه، شناخت IC ملودی و آی سی صدا در مدار، آشنایی با انواع سیم پیچ و عملکرد سیم پیچ در برد تبلتها، آموزش عیب یابی IC رگولاتور، شناخت انواع فیوزهای محافظ و عیب یابی و تعویض آن، شناخت اوسیلاتور بوت و روش تست و اندازه گیری اسیلاتور، بررسی IC اینترفیس، روش تشخیص و بررسی مکانیزم انواع VCO و … بخشی از مهم ترین سرفصل های دوره آموزش تعمیر تبلت به شمار می روند.

چه کسانی می توانند در دوره های آموزش تعمیرات تبلت شرکت کنند؟

دوره های آموزشی تعمیرات تبلت در دوره مقدماتی و پیشرفته برگزار می شوند تا کاربران با هر سطحی از مهارت و آگاهی بتوانند از آنها بهره مند شوند. دوره مقدماتی برای کاربرانی مناسب است که می خواهند اطلاعات عمومی خود را در این زمینه افزایش دهند. در این دوره مباحث به صورت تئوری آموزش داده می شوند و با قطعات تبلت و کلیات تعمیر آن ها آشنا می شوید تا مشکلات سطحی را برطرف کنید.

این در حالی است که دوره های پیشرفته برای تعمیرکاران تبلت و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند مناسب است. تکنسین ها با شرکت در این دوره ها می توانند دانش فنی خود را بروز کرده و روش های نوین تعمیرات تبلت را فرا بگیرند. تعمیر برد، تعویض گلس ال سی دی، تعمیر و تعویض ال سی دی، تعویض باتری، بروزرسانی سیستم عامل، فلش کردن تبلت، ویروس کشی و … بخشی از سرفصل هایی هستند که در دوره های مختلف آموزش تعمیر تبلت به شرکت کنندگان آموزش داده می شوند. 

آموزش تعویض گلس تبلت

مراحل تعویض گلس تبلت به ترتیب زیر است:

1- تهیه یک گلس اورجینال مطابق مدل تبلت

2- جدا کردن گلس آسیب دیده با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مخصوص به گونه ای که ال سی دی آسیب نبیند.

2- تمیز کردن محلی که تعویض گلس در آن انجام می شود.

3- روشن کردن دستگاه لمینت

4- چرخاندن دکمه ایست اضطراری

5-  انتخاب گزینه استارت

6-  تنظیم دمای دستگاه لمینت روی 40 درجه و تنظیم زمان آن روی 180 ثانیه

7- انتخاب دکمه تایید

8-  زدن دکمه بازگشت روی دستگاه لمینت

9- قرار دادن درجه دستگاه لمینت روی 35 صدم مگاپاسکال

10- قرار دادن گلس جدید در جای مخصوص

11-  بستن درب دستگاه لمینت در این مرحله تعویض گلس ال سی دی تبلت

12- زدن گزینه استارت و شروع شدن فرایند مکش

13- هدایت سینی به سمت پایین پس از پایان کار

14- با باز شدن درب وکیوم و پایان پروسه تعویض گلس تبلت

دوره آموزشی تعمیرات تبلت

آموزش تعویض تاچ تبلت

دیگر سرفصل مهم در دوره های آموزش تعمیرات تبلت، مربوط به ترمیم و تعویض تاچ است. اول به شما آموزش داده می شود که کندی یا از کار افتادن تاچ را عیب یابی کنید. پس از آن یاد می گیرید که مشکلات نرم افزاری را با اقداماتی مثل پاک کردن برنامه های معیوب، اصلاح تنظیمات، ریست فکتوری و … برطرف کنید. در نهایت روند تعویض تاچ تبلت را به شکل زیر فرا می گیرید:

1- باز کردن پیچ های فریم میانی

2- جدا کردن فریم میانی

3- باز کردن پیچ های نگهدارنده برد

4- باز کردن کانکتورهای روی برد

5- آزاد کردن کانکتور ال سی دی تبلت

6- جدا کردن مادربرد

7- گرما دادن به فریم lcd تبلت

8- شل کردن لبه فریم

9- جدا کردن تاچ و ال سی دی از فریم

10- نصب تاچ و ال سی دی روی فریم نمایشگر

11- بستن همه بخش های باز شده تبلت مطابق قبل

آموزش تعویض باتری تبلت

باد کردن و خرابی باتری، مساله ای است که می تواند خطرساز باشد و منجر به خرابی دیگر قطعات یا حتی منفجر شدن تبلت یا گوشی هوشمند شود. در چنین شرایطی باید باتری را در اولین فرصت تعویض کرد تا از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری شود. اگر تبلت مورد نظر از مدل های قدیمی است و درب آن به راحتی باز می شود، کافی است پس از باز کردن درب پشتی، باتری را بیرون آورده و باتری جدید را جایگزین آن کنید.

اما مدل های جدیدتر، فاقد باتری جدا شونده هستند و تعویض باتری آن ها پروسه ای تخصصی است. برای این منظور باید بخش پشتی تبلت باز شده و یک سری قطعات و اتصالات جدا شوند. باتری جدید هم باید اورجینال باشد تا کارایی درستی در تبلت داشته و سایر قطعات را نیز در معرض خطر قرار ندهد. در آموزش تعویض باتری تبلت، با روند انجام این کار به شکل صحیح آشنا می شوید تا در صورت نیاز، فرایند تعویض باتری را به شکل درست انجام دهید.

خدمات تبلت مرکز سخت افزار ایران

گارانتی خدمات در تعمیرگاه تخصصی تبلت

چنانچه نیاز به تعمیرات تبلت ایسوس، سامسونگ، لنوو هواوی و … دارید، مرکز تخصصی تعمیر تبلت تا رفع کامل مشکل کنار شما خواهد بود. این مرکز یک مجموعه تخصصی است که کلیه خدمات و سرویس های مربوط به تعمیرات تبلت را در سطحی حرفه ای به کاربران ارائه می دهد. اساسا تعمیرات تبلت فرایند چندان راحتی نیست و به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد. تعمیرکار باید دانش نرم افزاری و سخت افزاری به روزی در این زمینه داشته باشد تا بتواند مشکلات بخش های مختلف دستگاه را به صورت حرفه ای برطرف کند. در غیر این صورت ممکن است با یک اشتباه کوچک، تبلت شما را برای همیشه از کار بیندازد.

تعمیر و تعویض باتری، تعویض lcd، تعمیر تاچ، تعویض گلس تبلت، تعمیر اسپیکر، ترمیم و تعویض مدارهای آسیب دیده، تعویض خازن های معیوب، تعمیر تخصصی برد، ویروس کشی، فلش نرم افزاری، بازیابی اطلاعات تبلت و اقداماتی از این دست، عمده خدمات نمایندگی تعمیرات تبلت به شمار می روند.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩