جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

اتصال کابل های Data و Power مادربورد

یکی از مراحل مهم در اسمبل کردن کامپیوتر، نصب مادربرد است. پس از نصب مادربرد، پردازنده، رم و هارد و کارت گرافیک، نوبت به اتصال کانکتور پنل و کابل های کیس کامپیوتر می رسد. چندین کابل اعم از Power SW، Reset WS، Power LED، HDD LED و USB وجود دارند که باید دقیق و درست به مادربرد وصل شوند. اگر این کابلها مشکلی داشته باشند یا اتصال آنها به درستی انجام نشود، تجهیزات صوتی و دستگاه های جانبی هم درست کار نمی کنند. همچنین ممکن است سیستم در روشن و خاموش شدن دچار ایراد شده و یا نمایش تصاویر و اجرای برنامه ها مختل گردد. ما در این مقاله نحوه اتصال کابل های Data و Power مادربورد را به شما دوستان آموزش می دهیم. توصیه می کنیم اگر با اجزاء کیس و ساختار مادربرد آشنایی ندارید، برای اتصال این کابل ها از تکنسین های مجرب تعمیرات مادربرد کمک بگیرید

اتصال کابل های Data و Power مادربورد

آموزش اتصال کابل های Data و Power مادربورد

آنچه در زیر آموزش داده می شود، نحوه بستن کابل های کیس به مادربرد است. این کابل ها باعث فعال شدن کلید پاور و ریست از روی کیس شده و به شما این امکان را می دهد که حافظه USB را هم بر روی کیس متصل کنید. برای اتصال کابل های Data و Power مادربورد به ترتیب زیر عمل کرده و از تصاویر برای درک بهتر هر مرحله کمک بگیرید:

  1. اگر از روبرو به مادربرد نگاه کنید، می بینید که پردازنده بالا سمت چپ قرار گرفته است. پایین مادربرد، مجموعه ای اسلات سوزنی تعبیه شده است که در واقع محل اتصال کابل های برق و رابط های USB هستند.
  2. کابل های اتصال که با عنوان Front panel شناخته می شوند، از 4 عدد کابل زوج با عنوانهای H.D.D چراغ پاور ، Power SW کلید پاور ، Reset SW کلید ریست و Power Led تشکیل شده اند.
  3. برای اتصال این 4 کابل که در بخش قبلی از آنها نام بردیم، یک اسلات سوزنی وجود دارد. به منظور اتصال کابل های Data و Power مادربورد، هر کدام از 4 کابل را با توجه به سوکت مشخص شده در محل خود قرار دهید. کابل های مورد نظر را به آرامی فشار دهید و دقت کنید که کابل یا اسلات ها آسیب نبینند.
  4. برای وصل کردن رابط USB، وقتی کابل رابط را در دستتان نگه میدارید و از روبرو به آن نگاه می کنید، یک خانه خالی میبینید. چنین سوکتی روی برد هم وجود دارد؛ یعنی 5 ردیف دو عددی سوزن که یکی از آنها خالی است.
  5. برای اتصال کابل فن کیس هم باید سوکت آن را با توجه به سوکت های سوزنی روی برد وصل کنید. این سوکت ها معمولا 3 پین دارند

نمایندگی تعمیرات مادربرد

بررسی و تعمیر مادربرد، در دو بخش نرم افزار و سخت افزار، نیاز به تخصص و مهارت خیلی بالایی دارد و باید به شکل حرفه ای انجام شود. نمایندگی تعمیرات مادربرد با این هدف راه اندازی شده که تعمیرات این قطعه را به شکل اصولی و درست انجام داده و خیال شما را از این بابت راحت کند. ابزار و تجهیزاتی که ما برای ترمیم مادربرد استفاده می کنیم، از بین یک مجموعه جدید و پیشرفته انتخاب شده اند و باعث گشته اند که تعمیرکاران بتوانند کاربردی ترین روش ها را اجرا کرده و مادربرد را به بهترین شکل تعمیر نمایند. مهارت تکنسین های نمایندگی تعمیرات مادربرد در سطحی قرار دارد که همه مشکلات مادربرد شما را برطرف خواهند کرد.

لینک های مرتبط

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩