جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آموزش مونتاژ کامپیوتر

در دوره آموزشی مونتاژ کامپیوتر ، به طور کامل روش های نصب و مونتاژ کامپيوتر شخصی (PC) آموزش داده می شود و سپس به مباحث نرم افزاری مانند تنظيم Bios و نصب ويندوز و تنظيمات مربوط به آن می پردازیم. برای اطلاعات بیشتر از نحوه برگذاری و موارد مورد تدریس در دوره، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

آموزش مونتاژ کامپیوتر

موارد دوره آموزشی مونتاژ کامپیوتر

  • آشنايي كامل با تمام قطعات رایانه
  • آشنايي با صداهاي بلندگوي داخلي
  • روش تنظيم خصوصيات Bios نوع Award
  • نحوه بخش بندي ديسك سخت با استفاده از دستورات
  • كار با ديسك ها
  • آموزش کامل نصب
  • روش نصب فايل هاي Driver در ويندوز
  • شناسايي قطعات سخت افزاري به صورت دستي در ويندوز
  • آموزش نصب و جداسازي انواع قطعات سخت ‌افزاري شامل : RAM, هارد درايو , فلاپي درايو, CD-ROM, DVD, Case, Modem, Motherboard و CPUهاي نوع Socket و Slot, كارت صدا, كارت شبكه, كارت گرافيك, حسگر حرارتي, نصب كابل ها و تنظيم جامپرها

ایمنی در مونتاژ کامپیوتر

در مورد ايمني براي نصب كارت ها و تجهيزات كه اتصالات و محل لحيم كاري آن ها در تماس با دست است، به علت شوك حاصل از الكتريسيته ساكن در بدن امكان آسيب ديدن قطعه وجود دارد. به همین دلیل معمولا از مچ بندهايي استفاده مي شود كه يك طرف آن مثل النگو به دور مچ دست بسته مي شود و طرف ديگر آن يك انبرك يا گيره فلزي وجود دارد كه بايد به زمین متصل شود تا در صورت وجود الكتريسيته ساكن در بدن تخليه گردد.

در بعضي مکان ها، براي اطمينان بيشتر در زير كف پا از عايق ها يا هادي ها بسته به نياز استفاده مي شود. برای مثال: در خط توليد وسايل الكترونيكي در بخش مونتاژ.

 تعمیر کامپیوتر خود را به ما بسپارید

نکات مهم پیش از مونتاژ کامپیوتر

قبل از اینکه وارد بحث اصلی بشویم یک نکته ی اساسی و مهم در هنگام مونتاژ قطعات وجود دارد، آنهم اینکه حتما سعی کنید عملیات مونتاژ را روی میز و یا سطحی انجام دهید که نارسانا باشد و احتمال پدید آمدن اتصالی به حداقل برسد، از طرفی وقتی شما قطعات یک کامپیوتر را تهیه می کنید و به خانه می آیید تا آن ها را مونتاژ کنید معمولا فروشنده قطعات به شما 24 ساعت مهلت تست می دهد تا اگر قطعه ای اشکالی داشت آن را ببرید و تعویض کنید منتها این مهلت تست منوط بر این است که جای پیچ روی قطعه ی معیوب نیافتاده باشد.

لذا شما بایستی یک پیش مونتاژ در خارج از Case انجام دهید یعنی قطعات را در خارج از Case مونتاژ کنید از آن ها تست بگیرید. وقتی مطمئن شدید این قطعات برای شما یک کامپیوتر درست و حسابی می شوند، آن ها را از هم باز کنید و دوباره درون Case سوار کنید. در حین پیش مونتاژ بایستی خیلی دقت کنید که اتصالی پیش نیاید مثلا حتما هارد دیسک را روی یک محیط عایق گذاشته باشید و محل استقرار قطعات (مادربرد و قطعات مونتاژ شده روی آن، پاور، و DVD-Rom) طوری باشد که با یکدیگر تداخلی پیدا نکنند و غیره. یک اتصالی کوچک می تواند باعث معیوب شدن قطعات و از بین رفتن هزینه ای که صرف کرده اید شود.

ارتقای سخت افزاری به کمک اصول مونتاژ

یکی از بزرگترین مزایای کامپیوتر های دسکتاپ انعطافشان در ارتقای سخت افزاری است، یعنی زمانی که دسکتاپی که مدت ها از آن استفاده کرده اید، فرسوده می شود در خیلی موارد می توان با چند ارتقای سخت افزاری جانی دوباره به آن بخشید.

اما مسئله اینجا است که بسیاری از باز کردن Case کامپیوترشان و دست زدن به قطعات آن ترس عجیبی دارند، برای این دسته از افراد کامپیوتر و قطعات داخل Case تقریبا مثل یک راز داوینچی است و هرگز هم سعی نمی کنند از این راز سر در بیاورند. اما واقعیت این طور نیست و این راز داوینچی به راحتی برای همه قابل کشف است.

انتخاب مادربرد و CPU برای مونتاژ

اساسا زیربنایی ترین قطعات هر کامپیوتری مادربرد و CPU آن هستند. مادربرد یا main board که به اختصار MB هم نامیده می شود همانطور که از نامش پیداست اسکلت اصلی کامپیوتر شماست و کلیه قطعات بدون استثنا با این قطعه ارتباط مستقیم خواهند داشت و بر روی آن سوار می شوند. بنابراین وقتی قصد خرید قطعات کامپیوتر جدیدتان را دارید بهتر است هر چه می توانید روی این قطعه هزینه و برای انتخابش وقت صرف کنید ، مادربردی که تهیه می کنید هر چه استاندارد های به روز تری را پشتیبانی کند فرصت بیشتری را برای ارتقا های سخت افزاری بعدی شما فراهم می کند که در مجموع زمانی که بخواهید در سال های آتی کامپیوتر خود را ارتقا دهید سبب صرف هزینه ی کمتری خواهد شد. در مورد CPU یا مغز اصلی کامپیوتر هم همین مسئله وجود دارد.

اما در کل این راهنما شاید سخت ترین بخش قضیه این است که چه مادربرد و CPU یی را بخریم؟ مادربردی که تهیه می کنید بایستی همانطور که گفتم تا حد ممکن استانداردهای روز را داشته باشد یعنی مواردی مثل اینکه یک مادربرد چه مدل رمی بر روی آن سوار می شود، چه نوع کارت گرافیکی با چه استانداردی را می تواند پشتیبانی کند، چه نوع پردازنده یا CPU هایی را تا چه سرعتی پشتیبانی میکند؟ چه تعداد درگاه USB دارد؟ و… را در نظر بگیرید، ضمن اینکه هر مادربردی را که انتخاب نمائید به یک سری سخت افزارهای خاص و مدل های خاص بالاخره محدود خواهید شد و مسلما بعد از انتخاب مادربرد بایستی CPU یی را انتخاب کنید که سازگاری و کارایی کافی و لازم را روی آن مادربرد دارا باشد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩